Snacket går...

Kommunal erbjuder relevanta och intressanta livesändningar om olika aktuella ämnen! Sändningen är tillgänglig både för dig som är medlem i Kommunal och dig som inte är medlem. Sändningen är förstås kostnadsfri.

Zinat Pirzadeh med Snacket går-logga.
Foto: Kommunal

Senaste sändningen:

Snacket går: Med Zinat Pirzadeh

Hur är det att vara ny på jobbet och samtidigt vara ny i Sverige? I samtal med Zinat Pirzadeh, komiker och skådespelare, pratar vi om mångfald och jämställdhet. Vi bjuds på både humor och allvar kring viktiga ämnen.

Se sändningen i efterhand: Snacket går med Zinat Pirzadeh.

Tidigare sändningar:

Snacket går: Om en trygg pension

Är du under 40? Vill du slippa jobba tills du är 75?

Då är det dags att ta tag i det där med pension. I Kommunals livesändning Snacket går tipsar vi om hur du kan göra det enkelt för dig. Vi snackar om allmän pension, tjänstepension, pensionssparande och hur du tryggt och säkert kan gå i pension.

Våra experter medverkar och svarar på alla möjliga frågor rörande pension i chatten under sändningen.

Se sändningen i efterhand: Om en trygg pension.

Snacket går: Om svåra samtal

Går du och funderar på hur man ska ta ett svårt samtal med till exempel en chef, en kollega eller en familjemedlem? Då ska du titta på tredje delen av "Snacket går", där vi snackade om konsten att ta svåra samtal. Till vår hjälp har vi teatergruppen Tage Granit som spelar upp olika situationer och ger oss tips på hur man kan hantera dem. Programmet livesändes den 25 maj 2023.

Se sändningen i efterhand: Om svåra samtal

​Snacket går: Om dina pengar

​29 mars 2023 sändes det andra avsnittet av Snacket går med temat privatekonomi. Med i sändningen är privatekonomerna Madelén Falkenhäll och Julia Hofvendahl som bjuder på tips och råd för hur man ska få bättre koll på sin ekonomi, och kunna förbättra den. Föreläsningen är öppen både för dig som är medlem, och för dig som skulle kunna vara medlem.

Se sändningen i efterhand: Om dina pengar

Snacket går: Om vinster i förskolan

24 november 2022 sändes seminariet "Är skolan till för elever eller vinster?". Lyssna på medlemmar i Kommunal som berättar både om utmaningar i arbetet men också förbättrade villkor. Dessutom pratar Kommunals utredare Sepideh Westerberg och debattören/skribenten Johan Enfeldt om vinster i skola och förskola utifrån rapporten "Vem bestämmer över förskolan?". Medverkar gör också Royne Berget från norska Barnhageopprøret (på svenska ungefär "förskoleupproret").

Se sändningen i efterhand: Om vinster i förskolan

Vill du få info om kommande sändningar?

Vill du ha mejl om kommande sändningar av Snacket går? Signa upp dig på vårt nyhetsbrev, så kan du vara säker på att få information när nya Snacket går-samtal planeras.

Anmäl dig till nyhetsbrevet