Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Medlemskapet

Som medlem i Kommunal får du trygghet på jobbet, mer pengar i lönekuvertet och verktygen du behöver för att påverka på din arbetsplats.

Styrkan av drygt en halv miljon medlemmar innebär att du inte står ensam i ditt yrkesliv eller på din arbetsplats. Dessutom ingår kvalificerad rådgivning om dina arbetsvillkor och marknadens bästa hemförsäkring och olycksfallsförsäkring.

Det här får du som medlem

Om du blir arbetslös

För att du ska få ersättning om du blir arbetslös så behöver du också gå med i a-kassan. Läs mer om Kommunals a-kassa.

Kollektivavtalet

Dina villkor på jobbet styrs av ett avtal som Kommunal tecknar med arbetsgivaren som kallas kollektivavtal. Modellen där fackförbund förhandlar löner och tecknar kollektivavtal med arbetsgivarna bygger på att arbetstagarna - du och dina arbetskamrater - är medlemmar. Om fler är medlemmar blir Kommunal starkare i förhandlingarna och arbetsvillkoren blir bättre för var och en. Läs mer om kollektivavtal.

Fyll i medlemsansökan eller skicka ett sms med ordet ”kommunal” till telefonnummer 71140 så kontaktar vi dig om medlemskap.

Medlemskapet