Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Stockholms län

Kommunal Stockholms län har omkring 80 000 medlemmar.

Vi organiserar anställda i kommuner, församlingar, Stockholms läns landsting, busstrafiken inom SL:s område, hos privata arbetsgivare med kommunal verksamhet, inom hushållsnära tjänster och inom djur- och naturbruksområdet i Stockholms län.

På avdelningskontoret arbetar vi med utbildning, stöd och rådgivning till våra sektioner. Här är våra ombudsmän placerade, de har till uppgift att biträda sektionerna/medlemmarna i till exempel rättshjälpsärenden och andra tvister.

Sektionen - det lokala facket

På sektionen ska medlemmen få hjälp och svar på sina frågor. Förhandlingar inom avtal, lagar och samverkansavtal sköts av sektionens förtroendevalda på olika nivåer, från arbetsplatsombuden till sektionsstyrelsen.

Har du frågor om den egna arbetsplatsen, ditt medlemskap, lön, fackliga kurser med mera, ska du i första hand kontakta din sektion.

Följ länken om du vill veta mer om familjedagen på Gröna Lund den 2 oktober.

Här bokar du biljetter till familjedagen på Gröna Lund

Här kan du som är medlem i Kommunal Stockholms län boka biljetter till familjedagen på Gröna Lund den 2 oktober: www.gronalund.com/kommunalVIP

Du måste uppge lösenordet kommunal16 för att boka. Du måste också uppge ditt personnummer, din e-postadress och ditt telefonnummer förutom ditt namn vid bokningen. Tänk på att vara noggrann när du uppger din e-postadress för det är dit biljetterna skickas.
Kommunal Stockholms län bjuder medlemmarna på biljetterna.
Du kan boka max fyra biljetter via länken och det är först till kvarn som gäller. Behöver du fler biljetter ska du höra av dig till din sektion med bokningsbekräftelsen så hjälper de dig med resterande biljetter, men vi kan inte garantera att du får fler biljetter. Har du ingen e-postadress ska du också höra av dig till din sektion så hjälper sektionen dig att boka biljett/er.

Om du vill veta mer om familjedagen kan du klicka på länken till frågor och svar nedan:

Besöksadress:
Franzéngatan 4
10425 STOCKHOLM
Karta
Postadress:
10425 STOCKHOLM
Öppettider:
Måndag-Torsdag 08.00-16.00 Fredag 08.00-15.00 Lunch 12.00-12.30
E-postadress:
Telefon:

Sektioner som organiseras av denna avdelning