Norrtälje

Denna sektion tillhör avdelning Stockholms län
Kommunal Norrtälje är en sektion inom Kommunal Stockholms län. Sektionen har cirka 2 300 medlemmar och vår expedition finns i Norrtälje. Vi organiserar anställda inom många olika yrkesgruppe i Norrtälje kommun och Tiohundra AB.

Yrkesgrupper i Kommunal Norrtälje

Våra medlemmar finns i många olika yrkesgrupper inom Norrtälje kommun och i Tiohundra AB, bland annat barnskötare, kock/kokerskor/ kallskänkor , lokalvårdare, vaktmästare, brandmän, vårdbiträden undersköterkor, personliga assistenter, omsorgsassistenter, skötare, boendestödjare, vårdadministratörer, arbetsterapibiträden, ekonomibiträden, förrådsmän, steriltekniker, handledare, resursassistent, lärarassistenter, fritidsassistenter, coach, behandlare och badvärdar.

Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor om den egna arbetsplatsen, medlemsskap, löner, fackligt arbete, kurser för medlemmar, lokala aktiviteter med mera.

Vi ordnar gärna yrkesgruppsträffar eller besöker din arbetsplats. Kontakta oss om du vill att vi ska komma på besök!

Arbetsplatsombud

Ett av de viktigaste uppdragen inom Kommunal är att vara arbetsplatsombud. Våra arbetsplatsombud ute på arbetsplatserna är därför en viktig kontaktlänk för oss i sektionen.

Sektionsstyrelsen

Sektionsstyrelsen har det övergripande ansvaret för sektionens verksamhet. I styrelsens uppdrag ligger att ansvara för verksamhetsplan, budget och studieverksamheten. Styrelsen ska se till att alla fackliga företrädare får den utbildning som krävs och att det fackliga förhandlingsarbetet samordnas.

Medlemsmöten

Medlemsmöten är också en viktig uppgift. Vi har tre medlemsmöten per år, där kan du som medlem vara med och påverka den fackliga verksamheten. Vi har också andra former av medlemsmöten, det kan vara yrkesträffar, ombudsmöten eller rena informationsträffar.

Besöksadress:
Bangårdsgatan 2B
76131 NORRTÄLJE
Karta
Postadress:
Bangårdsgatan 2 B
76131 NORRTÄLJE
Öppettider:
Måndag-torsdag 8.00 - 16.00 Fredag 8.00-14.00 Lunchstängt 12.00-13.00 OBSERVERA att vi under juli och augusti endast tar emot bokade besök.
Telefon:
Ordförande:
Lotta Svenander

Våra nyheter

Gå en kurs på ABF Stockholm i höst.

Gå en ABF-kurs för halva priset

Drömmer du om att lära dig ett nytt språk, lära dig dreja eller bli en bättre talare? Som medlem i Kommunal Stockholms län har du 50 procents rabatt på en kurs eller studiecirkel under 2020. Få inspiration, träffa nya människor och lär dig nya saker med en kurs på ABF Stockholm.

Lär dig mer om Kommunal

FULLTECKNAT. VI ÅTERKOMMER MED NYA DATUM TILL HÖSTEN. Är du ny i Kommunal? Har du aldrig gått en medlemsutbildning? Nu lanserar vi digitala medlemsutbildningar där du deltar hemifrån och där kursledare och deltagare möts via dator, mobil eller padda.

Du har väl inte missat att du nu har en möjlighet att få juridisk hjälp?

Som medlem i Kommunal har du möjlighet att teckna en juristförsäkring för 25 kr/månad. Den innehåller bland annat 15 timmars juridisk hjälp per år och gäller för alla i hushållet. Tecknar du den innan 30 juni 2020 så slipper du karenstid och kan då använda den redan dagen efter.
Jessica P Klemetsson omvaldes till Kommunal Stockholms läns ordförande.

Kommunal Stockholms läns representantskap 25 april 2020

Kommunal Stockholms läns representantskap gick av stapeln digitalt för första gången någonsin lördagen den 25 april 2020.
Zandra Michal, sektionsordförande Kommunal sektion Norr

Dra tillbaka varslet på Runö

Kommunal Stockholms län kräver att LO-ägda Runöskolans beslut att varsla Kommunal Stockholms läns medlemmar om uppsägning dras tillbaka.

Få en timmes rådgivning av Folksam

Just nu lever vi i en tid då tryggheten för dig och dina närmaste är viktigare än någonsin. Som medlem i ditt fackförbund har du tillgång till bra försäkringar och förmåner som tagits fram i samarbete med Folksam.
Carina Lenngren, förhandlingsansvarig på Karolinska universitetssjukhuset.

Sex sjukhus berörs av krislägesavtalet

Krislägesavtalet aktiverades i Region Stockholm i dag. Anledningen är att lösa personalförsörjningen i den rådande situationen. Krislägesavtalet gäller på alla intensivvårdsavdelningar i hela regionen.

Tillfälligt övertidsavtal på Karolinska

Under måndagen kom Kommunal Stockholms län överens med Region Stockholm om ett tillfälligt lokalt arbetstidsavtal på Karolinska universitetssjukhuset med anledning av situationen med Coronapandemin.

Uppföljningsmöten angående neddragningarna i hemtjänsten - Tiohundra AB

Kommunal Norrtälje kallar till uppföljningsmöten för medlemmar, vårdbiträden i Hemtjänsten Tiohundra AB angående neddragningarna.

Förändring i sjuk- och efterlevandeförsäkringen

Sjuk- och efterlevandeförsäkringen ansluts du och din make/maka/registrerade partner till, om du inte tackar nej. Om du tackat nej och vill gå in i försäkringen i efterhand så är det numera möjligt utan att fylla i hälsodeklaration. Det är en förändring som har gjorts från 1 januari 2020.