Norrtälje

Denna sektion tillhör avdelning Stockholms län
Kommunal Norrtälje är en sektion inom Kommunal Stockholms län. Sektionen har cirka 2 300 medlemmar och vår expedition finns i Norrtälje. Vi organiserar anställda inom många olika yrkesgruppe i Norrtälje kommun och Tiohundra AB.

Yrkesgrupper i Kommunal Norrtälje

Våra medlemmar finns i många olika yrkesgrupper inom Norrtälje kommun och i Tiohundra AB, bland annat barnskötare, kock/kokerskor/ kallskänkor , lokalvårdare, vaktmästare, brandmän, vårdbiträden undersköterkor, personliga assistenter, omsorgsassistenter, skötare, boendestödjare, vårdadministratörer, arbetsterapibiträden, ekonomibiträden, förrådsmän, steriltekniker, handledare, resursassistent, lärarassistenter, fritidsassistenter, coach, behandlare och badvärdar.

Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor om den egna arbetsplatsen, medlemsskap, löner, fackligt arbete, kurser för medlemmar, lokala aktiviteter med mera.

Vi ordnar gärna yrkesgruppsträffar eller besöker din arbetsplats. Kontakta oss om du vill att vi ska komma på besök!

Arbetsplatsombud

Ett av de viktigaste uppdragen inom Kommunal är att vara arbetsplatsombud. Våra arbetsplatsombud ute på arbetsplatserna är därför en viktig kontaktlänk för oss i sektionen.

Sektionsstyrelsen

Sektionsstyrelsen har det övergripande ansvaret för sektionens verksamhet. I styrelsens uppdrag ligger att ansvara för verksamhetsplan, budget och studieverksamheten. Styrelsen ska se till att alla fackliga företrädare får den utbildning som krävs och att det fackliga förhandlingsarbetet samordnas.

Medlemsmöten

Medlemsmöten är också en viktig uppgift. Vi har tre medlemsmöten per år, där kan du som medlem vara med och påverka den fackliga verksamheten. Vi har också andra former av medlemsmöten, det kan vara yrkesträffar, ombudsmöten eller rena informationsträffar.

Besöksadress:
Bangårdsgatan 2B
76131 NORRTÄLJE
Karta
Postadress:
Bangårdsgatan 2 B
76131 NORRTÄLJE
Öppettider:
Måndag-torsdag 8.30 - 16.00 Fredag 8.30-14.00 Lunchstängt 12.00-13.00 OBSERVERA att vi under juli och augusti endast tar emot bokade besök.
Telefon:
Ordförande:
Lotta Svenander

Våra nyheter

Pressmeddelande: Kommunal har inte gått med på att öppna framdörrarna

Det stämmer inte att Kommunal har gått med på att öppna framdörrarna på Nobinas bussar i Norrtälje.
Jessica Leiding, Kommunal Stockholms läns ordförande, och ombudsmannen Pernilla Westerberg.

Kommunal Stockholms läns representantskap 28 november

Kommunal Stockholms län höll sitt höstrepresentamtskap lördagen den 28 november. Mötet utsåg hedermedlemskap, delade ut kulturstipendium, behandlade motioner och antog ett uttalande.
Linda Pettersson, regionalt skyddsombud.

Skyddsombud ser en tuffare coronasituation på förskolorna

Under hösten har pandemin tagit ordentlig fart på förskolorna i Region Stockholm och nu har väldigt få av dem inte haft något covidfall. "Vi hade inte så många fall i våras. Men nu är många förskolor i läget att de inte vet om de ska stänga eller inte", säger Linda Pettersson, regionalt skyddsombud för Kommunal Stockholms län.
De jobbar med På väg framåt, fr v Potira Drumond, Nina Dahlin, Kathi Olsson och Ina Sandberg.

Medlemmar på väg framåt med ESF-projekt

Med 350 intresseanmälningar har Kommunal Stockholms läns projekt På väg framåt fått en rivstart. Projektet, finansierat av ESF-rådet, ska bidra till att stärka medlemmarna inom hushållsnära tjänster och beställningstrafikens kompetens och anställningsbarhet, två av de branscher som drabbats hårt under pandemin.
Folksam går över till rådgivning online.

Folksam går över till rådgivning online

Möjligheten att se över sina försäkringar och sin pension blir nu mer tillgänglig när Folksam går över till rådgivning online.
webb_konversation-1024x576.jpg

Kostnadsfri kompetensutveckling med ABF

ABF Stockholm erbjuder kompetensutveckling helt kostnadsfritt. Kurserna är distanskurser. Anmäl dig idag!
Catharina Häggbom, förhandlingsansvarig på Karolinska

Pressmeddelande: Karolinska stoppar varsel – Skär fortfarande ner på personal

Trots att varslet på Karolinska universitetssjukhuset dragits tillbaka väntar stora personalnedskärningar som kommer att drabba Kommunals medlemmar negativt.
Som för alla välfärdsarbetare och framför allt anställda inom sjukvården och äldreomsorgen vändes Jo

Pandemi och varsel – ett år i undersköterskan Josefinas liv

Från varsel till pandemi till varselförhandlingar. För Josefina Lejdström som jobbar som undersköterska på neurointensiven på Karolinska universitetssjukhuset i Solna är det senaste året ett år hon sent kommer att glömma.

Lär dig mer om dina medlemsförsäkringar

Visst vet du att ni kan få hjälp med information kring era medlemsförsäkringar? Som medlem i Kommunal har ni en del försäkringar från Folksam som ingår men vet du och dina kollegor när och hur ni kan nyttja dessa?

När får jag min löneförhöjning?

I Sverige finns det ingen lag om lägsta lön eller att man har rätt till löneförhöjningar varje år. Det kan tyckas märkligt, men vi har istället valt en annan modell som kallas för den svenska modellen.