Skola-service Stockholm

Denna sektion tillhör avdelning Stockholms län
Kommunal sektion Skola-Service är en sektion inom Kommunal Stockholms län. Vi organiserar medlemmar anställda inom grund- och gymnasieskolorna, privata förskolor, privata skolor, privata folkhögskolor, Pysslingen, utbildningsförvaltningen, idrottsförvaltningen, arbetsmarknadsförvaltningen, fastighetskontoret, kulturförvaltningen och trafikkontoret i Stockholms stad.

Öppettider

Tisdagar kl 9-15 (lunchstängt kl 11-12), torsdag+ fredag kl 9- 11.

Våra medlemmar finns inom många olika yrkesgrupper

Barnskötare, kokerskor, vaktmästare, fritidsledare, yrkesarbetare inom de tekniska kontoren i kommunerna med fler.

Förhandlingsteam

Alla arbetsplatser tillhör något av våra förhandlingsteam. Dessa har ansvar för förhandlingar och överläggningar med respektive arbetsgivare. Om det inte finns något arbetsplatsombud på din enhet eller om frågorna är mer komplicerade, kan du vända dig till team SKR för att få hjälp med problem på arbetsplatsen.

Regionala ombud - privata arbetsgivare

Om du arbetar hos en privat arbetsgivare, till exempel en privat förskola eller skola ska du vända dig till vårt regionala förhandlingsteam. Där finns fackliga företrädare som ansvarar för kontakterna med privata arbetsgivare.

Fackexpeditionen

Vår fackexpedition är ofta den första kontakten för den medlem som behöver stöd och hjälp. Till vår fackexpedition kan du vända dig med frågor som rör ditt medlemskap i Kommunal. Vi förmedlar kontakt med den fackliga företrädare som bäst kan hjälpa dig.

Sektionsstyrelsen

Sektionsstyrelsen har det övergripande ansvaret för sektionens verksamhet. I styrelsens uppdrag ligger att ansvara för verksamhetsplan, budget och studieverksamheten. Styrelsen ska se till att alla fackliga företrädare får den utbildning som krävs och att det fackliga förhandlingsarbetet samordnas.

Besöksadress:
Parmmätargatan 9
11224 STOCKHOLM
Karta
Postadress:
10422 STOCKHOLM
Öppettider:
Telefontider: Tisdag 9-15.00 (Lunchstängt 11.00-12.00) Torsdag 9-11.30 Fredag 9-11.30
Ordförande:
Lena Svanberg

Våra nyheter

Folksam går över till rådgivning online.

Folksam går över till rådgivning online

Möjligheten att se över sina försäkringar och sin pension blir nu mer tillgänglig när Folksam går över till rådgivning online.
webb_konversation-1024x576.jpg

Kostnadsfri kompetensutveckling med ABF

ABF Stockholm erbjuder kompetensutveckling helt kostnadsfritt. Kurserna är distanskurser. Anmäl dig idag!
Catharina Häggbom, förhandlingsansvarig på Karolinska

Pressmeddelande: Karolinska stoppar varsel – Skär fortfarande ner på personal

Trots att varslet på Karolinska universitetssjukhuset dragits tillbaka väntar stora personalnedskärningar som kommer att drabba Kommunals medlemmar negativt.
Som för alla välfärdsarbetare och framför allt anställda inom sjukvården och äldreomsorgen vändes Jo

Pandemi och varsel – ett år i undersköterskan Josefinas liv

Från varsel till pandemi till varselförhandlingar. För Josefina Lejdström som jobbar som undersköterska på neurointensiven på Karolinska universitetssjukhuset i Solna är det senaste året ett år hon sent kommer att glömma.

Lär dig mer om dina medlemsförsäkringar

Visst vet du att ni kan få hjälp med information kring era medlemsförsäkringar? Som medlem i Kommunal har ni en del försäkringar från Folksam som ingår men vet du och dina kollegor när och hur ni kan nyttja dessa?

När får jag min löneförhöjning?

I Sverige finns det ingen lag om lägsta lön eller att man har rätt till löneförhöjningar varje år. Det kan tyckas märkligt, men vi har istället valt en annan modell som kallas för den svenska modellen.

Medlemsmötet den 16 september skjuts fram

Till alla medlemmar och förtroendevalda i sektion Skola-service. I dessa tider av ovisshet om hur vi får mötas i större grupper har styrelsen och sektionens företrädare beslutat att skjuta fram det medlemsmöte som vi skulle haft den 16 september.

Vill du gå digital medlemsutbildning i september?

Är du ny i Kommunal? Har du inte gått en medlemsutbildning? Nu fortsätter Kommunal Stockholms län med våra digitala medlemsut­bildningar där du deltar hemifrån och där kursledare och deltagare möts via dator, mobil eller padda.
Gå en kurs på ABF Stockholm i höst.

Gå en ABF-kurs för halva priset

Drömmer du om att lära dig ett nytt språk, lära dig dreja eller bli en bättre talare? Som medlem i Kommunal Stockholms län har du 50 procents rabatt på en kurs eller studiecirkel under 2020. Få inspiration, träffa nya människor och lär dig nya saker med en kurs på ABF Stockholm.

Hej alla medlemmar och förtroendevalda i Sektion Skola-Service