Svårt att nå Kommunal via telefon

Just nu kommer inte alla samtal till oss fram. Felet ligger hos extern leverantör, som felsöker just nu.
Mer koll
Mer trygghet
Mer utveckling

Bli medlem i Kommunal

Kommunal ger dig trygghet och inflytande på jobbet.

Som medlem i Kommunal får du mer!

Bli medlem här

Vad vill du ha hjälp med?

Våra vanligaste frågor

Corona/covid-19: Aktuell information

Har du frågor och funderingar? Här hittar du alla svar!

Välkommen till Kommunal

Kommunal är en fackförening med över en halv miljon medlemmar. Vi finns i fler än 230 yrken i kommuner, landsting och privat sektor. Många av oss är dessutom fackligt engagerade och får utbildning och nya kunskaper på vägen. Vi är en modern fackförening med yrkesskickliga medlemmar som tillsammans arbetar för att utveckla våra jobb och förbättra våra villkor.

Läs mer om Kommunal

Tobias Baudin sittandes vid ett bord.

Kommunal redo starta om förhandlingarna om trygghet och omställning

Kommunal kan tänka sig att återgå till förhandlingarna angående lagen om anställningsskydd, LAS. Förutsättningen är att LO går med på förbundets tre krav i förhandlingarna med Svenskt näringsliv.
Tysta arbetsplatser och resurspass

Är vi bara händer och fötter?

Det kom ett mejl till avdelningskontoret i Skåne. Ett mejl som beskriver hur det kan vara inom omsorgen i en kommun i Skåne. Hur det kan vara när arbetsplatser detaljstyrs, när resurspass skapar stress och djup oro, när de som arbetar inte längre är med och påverkar. När känslan försvinner och allt som återstår är frustrationen över att bara vara två händer och två fötter.
Barnskor utspridda på golv.

Rusta för att minska smittspridning på skolor och förskolor i höst

Om regeringen går med på Kommunals krav kan vi minska risken för smittspridning av coronaviruset på förskolor och skolor. Då skapar vi en tryggare plats för personalen och för barnen de finns till för. Både när höstterminen drar igång och på längre sikt.