Mer koll
Mer trygghet
Mer utveckling

Bli medlem i Kommunal

Kommunal ger dig trygghet och inflytande på jobbet.

Som medlem i Kommunal får du mer!

Bli medlem här

Vad vill du ha hjälp med?

Våra vanligaste frågor

Lyssna på ett annat slags prat i sommar

I "Prat från verkligheten" hör du medlemmar dela med sig av berättelser som sällan blir hörda. Lyssna dygnet runt den 24 juli eller i efterhand.

Pride - alla människors lika värde i fokus

Kommunal kämpar för ett klimat som är fritt från diskriminering och begränsande normer.

Kommunal är en fackförening med över en halv miljon medlemmar. Vi finns i fler än 230 yrken i kommuner, landsting och privat sektor. Många av oss är dessutom fackligt engagerade och får utbildning och nya kunskaper på vägen. Vi är en modern fackförening med yrkesskickliga medlemmar som tillsammans arbetar för att utveckla våra jobb och förbättra våra villkor.

Om Kommunal

Nyheter

Bild på flicka och texten Det här är inte gott nog, dags för bättre villkor, dags för bättre tider.

Dags för bättre villkor. Dags för bättre tider!

Sommaren är fantastisk, men många får inte möjligheten att återhämta sig utan jobbar som hårdast när andra har semester.
Person i vita kläder går ut i en stor äng med röda blommor.

Bra saker att tänka på under sommaren

Äntligen sommar! Oavsett om du är ledig eller jobbar under sommarmånaderna finns det några saker som kan vara bra att hålla koll på.
Två kvinnor sitter bredvid varandra.

Rätt bemanning - en rapport om kvalitet och bemanning i äldreomsorgen

Sverige är ett av världens bästa länder att åldras i, med en äldreomsorg präglad av yrkesskicklig personal som finns där för att ge våra äldre det stöd de behöver. Men äldreomsorgen präglas också av ett växande gap mellan bristfälliga förutsättningar och äldres växande behov.