Medlemsförmåner

Medlem i Kommunal (foto: Magnus Skoglöf)
Medlem i Kommunal har medlemsförmåner.
Foto: Magnus Skoglöf
Grunden i ditt medlemskap är det som har med ditt jobb att göra – din lön, dina anställningsvillkor, din arbetsmiljö och dina möjligheter att påverka. Men dessutom finns en lång rad andra förmåner kopplade till ditt medlemskap.

Förmånligt försäkringspaket hos Folksam

När du är medlem i Kommunal så ingår flera marknadsledande försäkringar i medlemsavgiften, bland annat hemförsäkring och olycksfallsförsäkring. Du kan dessutom göra flera prisvärda tillägg för skräddarsy ditt försäkringspaket efter dina behov.

Erbjudanden och rabatter från LO mervärde

Ditt medlemskap ger dig rabatter och erbjudanden på allt från resor, friskvård och hemelektronik till upplevelser och glasögon.

Du som är medlem i Kommunal kan enkelt prenumerera på månadens medlemserbjudande via SMS. Då får du varje månad tips om aktuella erbjudanden. Så här gör du: Skicka ett SMS med ordet ERBJ till nummer 71140. Du får ganska omgående ett svar med bekräftelse.

Stöd för din yrkesutveckling

Som medlem i Kommunal får du tillgång till verktyg och stöd för din yrkesutveckling, samt möjlighet att få rådgivning från fackliga företrädare.

Du som är medlem i Kommunal kan också ta hjälp av Trampolin - ett nytt smart jobbsökarverktyg som gör det enklare att söka nytt jobb. Tjänsten är en service och ett stöd i din personliga yrkesutveckling.

Kommunalkortet MasterCard

Kommunalkortet är ditt medlemskort. Du kan ansöka om att uppgradera Kommunalkortet till Kommunalkortet MasterCard med en smart betalfunktion helt utan årsavgift. Då ingår också en rad andra förmåner som avbeställningsskydd när du reser och allriskförsäkring på produkter som du betalat med kortet.

Kommunalarbetaren – din medlemstidning

Kommunalarbetaren är Kommunalmedlemmarnas egen tidning med en fristående redaktion som granskar och bevakar samhällsfrågor, yrkesfrågor och fackliga frågor som är viktiga för medlemmarna. Kommunalarbetaren ligger i din brevlåda varannan vecka.

Lär dig mer i digital medlemsutbildning

Med Kommunals digitala utbildningar får du mer koll, mer trygghet och mer utveckling. Lär dig mer om dina försäkringar, ditt kollektivavtal, ditt medlemskap och om arbetslöshet. Blir du medlem får du tillgång till ytterligare fyra delar: den svenska modellen, din lön, din arbetsmiljö och ditt inflytande.

Få bättre balans och hälsa

Kommunals hälsportal Balans & hälsa hjälper dig för att du ska må bra – både hemma och på jobbet. Här hittar du inspiration och konkreta tips för hur du kan öka ditt välmående och stärka både kropp och själ.

Stödsamtal - hjälp för våldsutsatta

Om du har blivit utsatt för våld eller hot om våld i ditt eget hem kan du få professionell hjälp att komma vidare. Enda villkoret är att du som drabbats eller någon annan i familjen är medlem i Kommunal. Hjälpen riktar sig till alla medlemmar och medlemmars familj oavsett kön eller sexuell läggning.

Stipendium för studieresa

Kommunal har ett resestipendium som medlemmar kan söka för studieresa till andra länder. Ämnet för studierna kan vara fackliga frågor, den offentliga sektorn eller språkstudier. Du väljer själv ämnet och du tar också själv initiativet till studieresan.

Medlemskapet