Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Medlemsförmåner

Medlemsförmåner för medlemmar i Kommunal
Foto: Magnus Skoglöf
Grunden i ditt medlemskap är det som har med ditt jobb att göra – din lön, dina anställningsvillkor, din arbetsmiljö och dina möjligheter att påverka. Men dessutom finns en lång rad andra förmåner kopplade till ditt medlemskap.

Förmånligt försäkringspaket hos Folksam

När du är medlem i Kommunal så ingår flera marknadsledande försäkringar i medlemsavgiften, bland annat hemförsäkring och olycksfallsförsäkring. Du kan dessutom göra flera prisvärda tillägg för skräddarsy ditt försäkringspaket efter dina behov. Läs mer om Kommunals medlemsförsäkringar.

Erbjudanden och rabatter

Ditt medlemskap ger dig rabatter och erbjudanden på allt från resor, friskvård och hemelektronik till teater och frisörbesök. Här hittar du alla rabatter och erbjudanden.

Stöd för din yrkesutveckling

Som medlem i Kommunal får du tillgång till verktyg och stöd för din yrkesutveckling, samt möjlighet att få rådgivning från fackliga företrädare.

Du som är medlem i Kommunal kan också ta hjälp av Trampolin - ett nytt smart jobbsökarverktyg som gör det enklare att söka nytt jobb. Tjänsten är en service och ett stöd i din personliga yrkesutveckling.

Läs mer om hur Kommunal kan stötta dig i din yrkesutveckling

Kommunalkortet MasterCard

Kommunalkortet är ditt medlemskort. Du kan ansöka om att uppgradera Kommunalkortet till Kommunalkortet MasterCard med en smart betalfunktion helt utan årsavgift. Då ingår också en rad andra förmåner som avbeställningsskydd när du reser och allriskförsäkring på produkter som du betalat med kortet. Läs mer om Kommunalkortet MasterCard.

Kommunalarbetaren – din medlemstidning

Kommunalarbetaren är Kommunalmedlemmarnas egen tidning med en fristående redaktion som granskar och bevakar samhällsfrågor, yrkesfrågor och fackliga frågor som är viktiga för medlemmarna. Kommunalarbetaren ligger i din brevlåda varannan vecka. Läs mer på Kommunalarbetarens webbplats.

Stipendium för studieresa

Kommunal har ett resestipendium som medlemmar kan söka för studieresa till andra länder. Ämnet för studierna kan vara fackliga frågor, den offentliga sektorn eller språkstudier. Du väljer själv ämnet och du tar också själv initiativet till studieresan. Läs mer om resestipendiet.

Medlemskapet