Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Kommunal Direkt är stängt fredag 23 augusti 2019

Kommunal Direkt är stängt fredag 23 augusti 2019 på grund av personalutbildning. Öppnar igen måndag den 26 augusti med ordinarie öppettider klockan 08:00 - 18:00.

Stödsamtal

Foto: Kommunal
Ingen ska behöva bli slagen eller psykiskt misshandlad. Ingen ska behöva tappa fotfästet på grund av någon annan. Ingen ska berövas sitt självförtroende och sin tro på livet. Ändå händer det. Om du har blivit utsatt för våld eller hot om våld i ditt eget hem kan du få professionell hjälp att komma vidare.

Stödsamtal - hjälp för våldsutsatta

Om du har blivit utsatt för våld eller hot om våld i ditt eget hem kan du få professionell hjälp att komma vidare. Enda villkoret är att du som drabbats eller någon annan i familjen är medlem i Kommunal. Hjälpen riktar sig till alla medlemmar och medlemmars familj oavsett kön eller sexuell läggning.

Tio kostnadsfria stödsamtal

Du får tio kostnadsfria stödsamtal med legitimerade psykologer och psykoterapeuter. Detta är möjligt tack vare ett samarbete mellan Folksam och Kommunal.

Det är viktigt att känna till att det råder full sekretess. Ingen annan får reda på något av vad som sägs under samtalen med terapeuten.

Stödsamtal kan bli ett viktigt steg på vägen till en ny tillvaro och ge kraft att hitta nya möjligheter. Börja med att ringa till Folksam för att få hjälp och för att komma igång med stödsamtal.

Ring Folksams jour för våldsutsatta på 020-95 38 27
Öppet måndag-fredag 7.30–21 och lördag-söndag 9-19.

Fler kontaktvägar

Den nationella stödtelefonen Kvinnofridslinjen 020-50 50 50 kan ge dig stöd, men också information om var du kan få ytterligare hjälp där du bor, till exempel hos polisen, socialtjänsten eller en kvinno- eller tjejjour. Du kan vara anonym när du ringer.

Kvinno-tjej-eller ungdomsjour kan ge både krisstöd i en akut situation och hjälp att bearbeta erfarenheter av våld i en nära relation. Du kan hitta information om var din närmaste jour finns på ROKS eller Unizon.

Medlemskapet