Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Stödsamtal

Stödsamtal - hjälp för våldsutsatta

Ingen ska behöva bli slagen eller psykiskt misshandlad i en nära relation. Men om det ändå händer kan du få tio kostnadsfria stödsamtal.

Om du har blivit utsatt för våld eller hot om våld i ditt eget hem kan du få professionell hjälp att komma vidare. Enda villkoret är att du som drabbats eller någon annan i familjen är medlem i Kommunal. Hjälpen riktar sig till alla medlemmar och medlemmars familj oavsett kön eller sexuell läggning.

Du får tio kostnadsfria stödsamtal med legitimerade psykologer och psykoterapeuter. Detta är möjligt tack vare ett samarbete mellan Folksam och Kommunal.

Det är viktigt att känna till att det råder full sekretess. Ingen annan får reda på något av vad som sägs under samtalen med terapeuten.

Stödsamtal kan bli ett viktigt steg på vägen till en ny tillvaro och ge kraft att hitta nya möjligheter. Börja med att ringa till Folksam för att få hjälp och för att komma igång med stödsamtal.

Ring Folksams jour för våldsutsatta

Öppet måndag-fredag 7.30–21 och lördag-söndag 9-19.

Medlemskapet