Kommunalkortet - ditt digitala medlemskort

Kommunalkortet är ditt medlemskort i Kommunal – laddat med förmåner.

Illustration som föreställer Kommunalkortet.
Foto: Kommunal

Det här är en av flera förmåner bara för dig som medlem i Kommunal.

Inte medlem? Ansök idag.

Nu har vi ersatt det fysiska Kommunalkortet av plast med ett digitalt medlemskort. Du hittar ditt digitala kort på Mina Sidor.

I övrigt är det precis samma kort som tidigare – laddat med förmånliga rabatter och erbjudanden på allt från resor, friskvård och hemelektronik till hotellvistelser och optiker. Du hittar alla rabatter och erbjudanden när du loggar in på Mina Sidor.

Det digitala medlemskortet används, precis som det fysiska kortet, de gånger du behöver bevisa att du är medlem i Kommunal för att få tillgång till ett erbjudande eller en rabatt. De gånger du kan behöva visa upp ditt kort är exempelvis vid inträde till en nöjespark eller i en butik. När du ska visa ditt kort loggar du in på Mina Sidor via telefonen och håller fram ditt digitala kort.

Kommunalkortet MasterCard
Du kan även ansöka om Kommunalkortet MasterCard. Kommunalkortet Mastercard är ett förmånligt betal- och kreditkort som är speciellt framtaget för dig som är medlem. Läs mer om Kommunalkortet MasterCard på kommunal.se/kommunalkortet-mastercard

Alternativ för de medlemmar som saknar BankId
Om du har behov av ett fysiskt medlemskort på grund av att du saknar BankId, finns möjligheten att istället få ett medlemsbevis utskrivet och hemskickat. Kontakta Kommunals medlemscenter för mer information.

Frågor och svar – information om Kommunalkortet

Hur hittar jag mitt digitala medlemskort?
Du hittar ditt digitala kort på Mina sidor

Från när kommer jag att kunna använda mitt digitala medlemskort?
Du kan börja använda ditt digitala medlemskort redan idag.

Jag har ju ett fysiskt Kommunalkort i plast i dag, gäller inte det längre?
Jo, det gäller också. De fysiska Kommunalkorten i plast har inget utgångsdatum, så du kan fortsätta använda det och ditt digitala medlemskort. Om du skulle tappa bort ditt plastkort kan du fortsätta att enbart använda ditt digitala medlemskort. Nya plastkort går ej att beställa.

Hur får jag tillgång till förmånerna och rabatterna med Kommunalkortet?
Alla rabatter och erbjudanden får du tillgång till genom att logga in på Mina Sidor

Vilka förmåner finns?
Ditt medlemskort är laddat med många olika förmåner, exempelvis rabatter på resor, hotell, friskvård, mobilabonnemang, glasögon och mycket annat. Rabatterna tas fram gemensamt med andra LO-förbund genom samarbetet i LO Mervärde.

Vad gör jag om jag inte har BankId och behöver ha ett fysiskt Kommunalkort?

Vart vänder jag mig om jag har frågor om MasterCard?
Allt du behöver veta om Kommunalkortet MasterCard hittar du på lomervarde.se/kommunal/mastercard/

Månadens erbjudande via SMS

Du kan enkelt prenumerera på månadens medlemserbjudande via SMS. Då får du varje månad tips om aktuella erbjudanden. Så här gör du: Skicka ett SMS med ordet ERBJ till nummer 71140. Du får ganska omgående ett svar med bekräftelse.