Sydost

Kommunal Sydost samordnar och stöttar Kommunals sektioner i länen Blekinge, Kalmar och Kronoberg. Som medlem vänder du dig i första hand till din sektion. Längre ner på sidan hittar du kontaktuppgifter till sektionen du tillhör och där ser du även aktiviteter som anordnas av sektionen. Det kan vara allt från föreläsningar och inbjudan till medlemsmöten till informationskvällar om dina medlemsförsäkringar. Kanske är det någon aktivitet på gång som passar just dig? Du har kanske själv ett önskemål eller tips på en aktivitet?  Vänd dig då  till din sektion!

Aktuellt:

Utbildning för dig som arbetar inom vård och omsorg den 16 december: Välkommen på en riktad medlemsutbildning för dig som är anställd inom vård och omsorg. Har du inte gått någon medlemsutbildning ännu? Kommunal Sydost erbjuder digitala medlemsut­bildningar där du deltar hemifrån och där kursledare och deltagare möts i Teams via dator, mobil eller surfplatta. Medlemsutbildningen är öppen för dig som inte är förtroendevald, och inte gått en medlemsutbildning tidigare. Det är en endags-utbildning. Klicka här: Ja, jag vill veta mer!

utbvardomsorg.jpg

MedlemsutbildningFoto: GrafiskMedlemsutbildning

Medlemsutbildning för dig som är ny medlem i Kommunal - den 8 december: Vill du veta mer om vad Kommunal kan göra för dig - och vad DU kan göra för Kommunal? Välkommen på en riktad utbildning för just dig! Klicka här:  Ja, jag vill veta mer!

nyikommual.jpg

Ny medlemFoto: Grafisk Ny medlem

Höstens LO ung utbildningar: På första kursen Om facket får du lära dig mer om vad facket står för och vad du har för rättigheter på jobbet. Du får även lära dig mer om hur du påverkar både i organisationen och på arbetsplatsen. Du får dessutom lära känna unga medlemmar från andra fackförbund som du kan utbyta värdefulla erfarenheter med. Kursen är öppen för alla som är under 30 år och vill lära sig mer. Den riktar sig både till medlemmar och blivande medlemmar. Ta gärna med en arbetskamrat eller kompis som du tycker ska bli medlem i facket eller som kanske redan är det.

Läs mer och anmäl dig här: Utbildning Om Facket | Kommunal

loung.jpg

LO ungFoto: KommunalLO ung

Insta Take-Over!

Har du ett Instagram-konto och gillar Kommunal? Då finns det ett enastående tillfälle för dig att få dela din vardag en hel vecka med alla följare på Kommunal Sydosts Instagramkonto. Läs mer här: INSTA-TAKE OVER | Kommunal

instatakeover_1.jpg

Insta-take overFoto: GrafiskInsta-take over

socialabild.png

SoMeFoto: GrafiskSoMe

Kommunal Sydost finns såklart även på sociala medier. Klicka på knapparna nedan för att komma till våra sidor:

Kommunal Sydost på Instagram

Kommunal sydost på facebook

Ordförande mahlin bergmans blogg

stugorbildlong.png

Stugor SydostFoto: GrafiskStugor Sydost

Du vet väl att du som medlem kan hyra någon av våra stugor extra förmånligt, eller kanske behöver du hyra släp? Läs mer om våra stugor, släp, och Vägga Konferensanläggning genom att klicka på knapparna nedan.

Stugor i sydost

Vägga konferensanläggning

Släputhyrning

AKTUELL INFORMATION:

Ta en titt på våra digitala utbildningar!

Nu har Kommunal samlat alla digitala medlemsutbildningar på ett och samma ställe. De fyra första delarna i utbildningen är öppna för medlemmar och potentiella medlemmar.

Informationssida om Corona och vaccinering:

Informationssida om appen Nära Dig

Nu finns en app för för dig som är arbetsplatsombud eller skyddsombud i Kommunal. Appen är tänkt som ett verktyg där du som förtroendevald blir uppdaterad med tips och nyheter som är nyttiga för dig i ditt uppdrag.

naradig.jpg

AppenFoto: GrafiskAppen

Tillsammans är vi starka, tillsammans håller vi ihop och hjälps åt, vi är Kommunal, vi gör skillnad varje dag på arbetsplatser runt om i landet.

Besöksadress:
Pomonavägen 1
35261 VÄXJÖ
Karta
Postadress:
Pomonavägen 1
35261 VÄXJÖ
Öppettider:
Måndag - Torsdag: 08:00 - 16:00 , Fredag 08:00 - 15:00 Lunchstängt 12:00 - 13:00
E-postadress:
Telefon:

Sektioner som organiseras av denna avdelning