Sydost

Vi samordnar och stöttar Kommunals sektioner i länen Blekinge, Kalmar och Kronoberg. Som medlem vänder du dig i första hand till din sektion. Längre ner på sidan hittar du kontaktuppgifter till sektionen du tillhör och där ser du även aktiviteter som anordnas av sektionen. Det kan vara allt från föreläsningar och inbjudan till medlemsmöten till informationskvällar om dina medlemsförsäkringar. Kanske är det någon aktivitet på gång som passar just dig? Du har kanske själv ett önskemål eller tips på en aktivitet?  Vänd dig då  till din sektion!

fb_var.png

Kommunal SydostFoto: GrafiskKommunal Sydost

Tillsammans är vi starka, tillsammans håller vi ihop och hjälps åt, vi är Kommunal, vi gör skillnad varje dag på arbetsplatser runt om i landet.

AKTUELLT JUST NU:

socialabild.png

SoMeFoto: GrafiskSoMe

Kommunal Sydost finns såklart även på sociala medier. Klicka på bilderna nedan för att komma till våra sidor:

stugorbildlong.png

Stugor SydostFoto: GrafiskStugor Sydost

Du vet väl att du som medlem kan hyra någon av våra stugor extra förmånligt, eller kanske behöver du hyra släp? Läs mer om våra stugor, släp, och Vägga Konferensanläggning genom att klicka på bilderna nedan.

AKTUELL INFORMATION:

Arbetsplatsbesök minimeras:

Under rådande omständigheter gällande coronaviruset kommer ni som jobbar inom vård, skola och omsorg inte få besök av Kommunal utifrån, på era arbetsplatser under en tid framöver. Det beror på att vi inte vill bidra till eventuell smittspridning av coronaviruset.  Vid frågor ska du vända dig i första hand till ditt arbets- eller skyddsombud på din arbetsplats.

Inställda utbildningar/konferenser, läs mer här:

Vi har beslutat att ställa in alla utbildningar och konferenser mellan den 16 mars och 30 juni som hålls i Kommunal Sydost. Om du har en utbildning eller konferens inbokad mellan dessa datum kommer du att få mer information via mail/sms, och du ombeds nu omgående att ta kontakt med din arbetsgivare och berätta att utbildningen är inställd och att du återtar din tjänstledighet. Om du blir nekad att arbeta, kontakta din sektion, eller AO/SO för vidare information.

Du kan som vanligt alltid höra av dig till din sektion med fackliga frågor.

Kontaktuppgifter till sektionerna (se längst ner på sidan).

Du kan också vända dig till Kommunal direkt på tel: 010-442 7000.Lär dig mer - digital medlemsutbildning

Ta en titt på våra digitala utbildningar!

Nu har Kommunal samlat alla digitala medlemsutbildningar på ett och samma ställe. De fyra första delarna i utbildningen är öppna för medlemmar och potentiella medlemmar.

Informationssida om Corona

Det nya coronaviruset väcker många frågor och funderingar. Här finner du information och svar på vanligt förekommande frågor.

Informationssida om appen Nära Dig

Nu finns en app för för dig som är arbetsplatsombud eller skyddsombud i Kommunal. Appen är tänkt som ett verktyg där du som förtroendevald blir uppdaterad med tips och nyheter som är nyttiga för dig i ditt uppdrag.

naradig.jpg

AppenFoto: GrafiskAppen

Vill du göra skillnad på din arbetsplats? - Läs mer här

Besöksadress:
Pomonavägen 1
35261 VÄXJÖ
Karta
Postadress:
Pomonavägen 1
35261 VÄXJÖ
Öppettider:
Måndag - Torsdag: 08:00 - 16:00 , Fredag 08:00 - 15:00 Lunchstängt 12:00 - 13:00