Sydost

Kommunal Sydost samordnar och stöttar Kommunals sektioner i länen Blekinge, Kalmar och Kronoberg. Som medlem vänder du dig i första hand till din sektion.

Längre ner på sidan hittar du kontaktuppgifter till sektionen du tillhör och där ser du även aktiviteter som anordnas av sektionen. Det kan vara allt från föreläsningar och inbjudan till medlemsmöten till informationskvällar om dina medlemsförsäkringar. Kanske är det någon aktivitet på gång som passar just dig? Du har kanske själv ett önskemål eller tips på en aktivitet?  Vänd dig då  till din sektion!

Avdelning Sydost
Avdelningskontoret Sydost
Foto: Kommunal

Nu är datum satta för hösten och vinterns digitala riktade medlemsutbildningar:

Är din bransch/din yrkesgrupp med i listan?

Kockar, Måltidspersonal

Lokalvårdare

Räddningstjänst inkl. RIB

Kyrka/Trossamfund

Trafiken

Förskola, barnskötare

Personliga Assistenter

Sotare

Hitta din medlemsutbildning här!

Kongress 2022 - Kommunal Sydost var där!

Det är 188 stycken kongressombud som deltar i kongressförhandlingarna. Från Kommunal Sydost var det 13 stycken kongressombud som representerade avdelningen på kongressen.

Här kan du läsa mer

Aktuellt just nu

Har du ett Instagram-konto och gillar Kommunal? Då finns det ett enastående tillfälle för dig att få dela din vardag en hel vecka med alla följare på Kommunal Sydosts Instagramkonto. Läs mer här:

Kommunal Sydost på sociala medier

Kommunal Sydost finns såklart även på sociala medier. Klicka på knapparna nedan för att komma till våra sidor!

Stugor och Vägga Konferensanläggning

Här kan du läsa mer om våra stugor. Ta mig dit!

Läs mer om Vägga konferensanläggning som på sommaren blir ett Vandrarhem. Ta mig dit!

Här ser du vilka släp som finns i Sydost för uthyrning:Ta mig dit!

Ta en titt på våra digitala utbildningar!

Nu har Kommunal samlat alla digitala medlemsutbildningar på ett och samma ställe. De fyra första delarna i utbildningen är öppna för medlemmar och potentiella medlemmar.

Läs mer här!

Informationssida om appen Nära Dig

Nu finns en app för för dig som är arbetsplatsombud eller skyddsombud i Kommunal. Appen är tänkt som ett verktyg där du som förtroendevald blir uppdaterad med tips och nyheter som är nyttiga för dig i ditt uppdrag.

Läs mer här!

Tillsammans är vi starka, tillsammans håller vi ihop och hjälps åt, vi är Kommunal, vi gör skillnad varje dag på arbetsplatser runt om i landet.

Sektioner och expeditioner i avdelning Sydost
Foto: Kommunal