Sydost

Kommunal Sydost samordnar och stöttar Kommunals sektioner i länen Blekinge, Kalmar och Kronoberg. Som medlem vänder du dig i första hand till din sektion. Längre ner på sidan hittar du kontaktuppgifter till sektionen du tillhör och där ser du även aktiviteter som anordnas av sektionen. Det kan vara allt från föreläsningar och inbjudan till medlemsmöten till informationskvällar om dina medlemsförsäkringar. Kanske är det någon aktivitet på gång som passar just dig? Du har kanske själv ett önskemål eller tips på en aktivitet?  Vänd dig då  till din sektion!

Aktuellt:

Bli medlem - just nu 3 månader för endast 160 kr

Känn kraften, styrkan och tryggheten av att vara fler. Tillsammans får vi tyngden att lyfta de frågor som är viktiga just nu. Till exempel frågor om rätt skyddsutrustning, omöjliga arbetstider, hur blir det med semestern? Vi är många nu och det gör oss starka, både vid förhandlingsbordet och på arbetsplatsen. Och så finns det så klart en rad andra smarta fördelar som ett medlemskap ger dig. Läs mer här: Bli medlem - just nu 3 månader för endast 160 kr | Kommunal

kannkraft.jpg

RabattkampanjFoto: KommunalRabattkampanj

socialabild.png

SoMeFoto: GrafiskSoMe

Kommunal Sydost finns såklart även på sociala medier. Klicka på knapparna nedan för att komma till våra sidor:

Kommunal Sydost på Instagram

Kommunal sydost på facebook

Ordförande mahlin bergmans blogg

stugorbildlong.png

Stugor SydostFoto: GrafiskStugor Sydost

Du vet väl att du som medlem kan hyra någon av våra stugor extra förmånligt, eller kanske behöver du hyra släp? Läs mer om våra stugor, släp, och Vägga Konferensanläggning genom att klicka på knapparna nedan.

Stugor i sydost

Vägga konferensanläggning

Släputhyrning

AKTUELL INFORMATION:

Arbetsplatsbesök med respekt för corona-virus:

Under rådande omständigheter gällande coronaviruset kommer våra besök på era arbetsplatser bli lite annorlunda. Vi kommer att besöka er - men det blir corona-säkrade besök, där vi träffas utomhus i största möjliga mån, så att vi kan hålla avstånd, men ändå träffas. Det beror på att vi inte vill bidra till eventuell smittspridning av coronaviruset.  Vid frågor ska du vända dig i första hand till ditt arbets- eller skyddsombud på din arbetsplats.

Inställda utbildningar, läs mer här:

Inställd utbildning
Foto: Kommunal

På grund av coronapandemin kommer vi begränsa de utbildningar som planerats i Kommunal Sydost. Vi följer direktiven från Folkhälsomyndigheten, vilket innebär att Kommunal genomför endast digitala utbildningar. Om en redan inbokad utbildning blivit inställd kommer du att få mer information via mail/sms, och du ombeds att ta kontakt med din arbetsgivare och berätta att utbildningen är inställd och att du återtar din tjänstledighet. Om du blir nekad att arbeta, kontakta din sektion, eller AO/SO för vidare information.

Du kan som vanligt alltid höra av dig till din sektion med fackliga frågor.

Kontaktuppgifter till sektionerna (se längst ner på sidan).

Du kan också vända dig till Kommunal direkt på tel: 010-442 7000.Lär dig mer - digital medlemsutbildning

Ta en titt på våra digitala utbildningar!

Nu har Kommunal samlat alla digitala medlemsutbildningar på ett och samma ställe. De fyra första delarna i utbildningen är öppna för medlemmar och potentiella medlemmar.

Informationssida om Corona

Det nya coronaviruset väcker många frågor och funderingar. Här finner du information och svar på vanligt förekommande frågor.

Informationssida om appen Nära Dig

Nu finns en app för för dig som är arbetsplatsombud eller skyddsombud i Kommunal. Appen är tänkt som ett verktyg där du som förtroendevald blir uppdaterad med tips och nyheter som är nyttiga för dig i ditt uppdrag.

naradig.jpg

AppenFoto: GrafiskAppen

Tillsammans är vi starka, tillsammans håller vi ihop och hjälps åt, vi är Kommunal, vi gör skillnad varje dag på arbetsplatser runt om i landet.

Besöksadress:
Pomonavägen 1
35261 VÄXJÖ
Karta
Postadress:
Pomonavägen 1
35261 VÄXJÖ
Öppettider:
Måndag - Torsdag: 08:00 - 16:00 , Fredag 08:00 - 15:00 Lunchstängt 12:00 - 13:00
E-postadress:
Telefon:

Sektioner som organiseras av denna avdelning