Kommunal Alvesta

Denna sektion tillhör avdelning Sydost
Välkommen till Kommunal Alvesta. Vi är sektionen som företräder medlemmar i Kommunal som har arbetsplatser som geografiskt ligger i Alvesta kommun.

Alvesta
Foto: Alvesta

Kom med på medlemsutbilning

Vår medlemsutbildning har gjort succé! Nu finns chansen för dig att också gå.På utbildningen får du lära dig mer om arbetsmiljö, hur du kan få inflytande över ditt arbete, ditt kollektivavtal och annat som du kommer ha nytta av både på jobbet och privat. En utbildning som passar just dig som är medlem i Kommunal.

Första tillfället starta 23 september 2019.

Andra tillfället startar 4 november 2019.

Kontakta sektionen för mer information.

Din pension
Lär dig mer
Foto: Kommunal

Som medlem i Kommunal kan du få en kostnadsfri genomgång av din pension. Varje torsdag finns Folksam tillgängliga och du bokar tid via oss på sektionen.Kontakta sektionen för bokning av tid.

Kontaktuppgifer Kommunal Alvesta

E-post:alvesta.sydost@kommunal.se
Telefon: 010 442 8356 eller 0472 150 84

Besöksadress:
34230 ALVESTA
Karta
Postadress:
Alvesta kommun
34280 ALVESTA
Öppettider:
Måndag, Onsdag & Torsdag 8 till 16
Telefon:
Ordförande:
Charlotte Karlsson

Sydost

Våra kalenderhändelser

Våra nyheter

Jonas Englund

Skyddsombud i coronatider

Det är tufft att arbeta under corona-pandemin, och kanske är det extra tufft för alla skyddsombud. Hur går det egentligen till, och vad händer till exempel när man lägger en 6:6a? Vi har pratat med Jonas Englund, som har kämpat i månader för att försöka skydda sig och sina busschaufför-kollegor från smittan. Det har varit en lång och tidvis svår kamp.
Våld i hemmet

Kostnadsfri hjälp för dig som blivit utsatt för våld av nära anhörig

Det nationella huvudbudskapet för att minska smittspridning är att vi måste hjälpas åt och vara rädda om varandra. Och det finns väldigt många bra exempel på just det.
Info från Kommunal

Information från Kommunal Sydost

Inställd utbildning. Fram till den 31 december kommer vi på grund av coronapandemin starkt begränsa de utbildningar som planerats i Kommunal Sydost. Vi följer direktiven från Folkhälsomyndigheten, som innebär att Kommunal genomför endast fysiska utbildningar i mindre grupper, samt digitala utbildningar. Om en redan inbokad utbildning blivit inställd kommer du att få mer information via mail/sms, och du ombeds att ta kontakt med din arbetsgivare och berätta att utbildningen är inställd och att du återtar din tjänstledighet. Om du blir nekad att arbeta, kontakta din sektion, eller AO/SO för vidare information.
Fika

Fika med Kommunal Ronneby

Från oktober 2019 fram till årets slut bjuder Kommunal Ronneby på tårta till de arbetsplatser där alla anställda inom Kommunals yrkesområden är medlemmar i Kommunal. Har arbetsplatsen färre anställda/medlemmar än fem, bjuder vi på bakelse.
Handledare AO avd Sydost

Vill du göra skillnad på din arbetsplats?

Detta glada gäng stöter du på när du väljer att bli arbetsplatsombud i Kommunal Sydost