Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller
Mer koll
Mer trygghet
Mer utveckling

Bli medlem i Kommunal

Kommunal ger dig trygghet och inflytande på jobbet.

Som medlem i Kommunal får du mer!

Bli medlem här

Vad vill du ha hjälp med?

Våra vanligaste frågor

Legitimera undersköterskor!

Yrkesutveckling, högre status och ökad kvalitet i vård och omsorg.

Välkommen till Kommunal

Kommunal är en fackförening med över en halv miljon medlemmar. Vi finns i fler än 230 yrken i kommuner, landsting och privat sektor. Många av oss är dessutom fackligt engagerade och får utbildning och nya kunskaper på vägen.

Vi är en modern fackförening med yrkesskickliga medlemmar som tillsammans arbetar för att utveckla våra jobb och förbättra våra villkor.

Läs mer om Kommunal

Tävling på Tjejmilen avgjord

Tävlingen på Tjejmilen avgjord

I samband med Tjejmilen 1 september arrangerade Kommunal en tävling för medlemmar som deltog i loppet. Nu har vi utsett vinnarna som får en helkväll med Mia Skäringer i Globen!
Brandmännen Emil och Simon har tillsammans med Carina värvat 27 medlemmar till Kommunal.

Brandmännen Emil och Simon brinner för medlemskap i Kommunal

- När insatsledarna på vår arbetsplats fått hjälp från Kommunal ville vi också byta fackförbund, säger brandmannen Emil Holm som tillsammans med Simon Solsjö arbetar på Räddningstjänsten i Jönköping.
På demensavdelningen Boken är man en familj som har roligt.

I trygghetens tjänst med skrattet som vapen

Att drabbas av demenssjukdom är en stor sorg. Dels för den drabbade som i början av sjukdomen är väl medveten om att något är fel. Men också för den anhöriga som får bära sorgen och hantera bemötandet av personen som insjuknat. Till demensavdelningen Boken, på äldreboendet Furugården, i Vaggeryd flyttar demenspatienter som inte längre kan bo hemma. Där jobbar Ann-Helen och Yvonne som undersköterskor.