Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Vad vill du ha hjälp med?

Bli medlem i Kommunal

Kommunal ger dig trygghet och inflytande på jobbet. Som medlem i Kommunal får du mer!

Välkommen till Kommunal

Kommunal är en fackförening med över en halv miljon medlemmar. Vi finns i fler än 230 yrken i kommuner, landsting och privat sektor. Många av oss är dessutom fackligt engagerade och får utbildning och nya kunskaper på vägen.

Vi är en modern fackförening med yrkesskickliga medlemmar som tillsammans arbetar för att utveckla våra jobb och förbättra våra villkor.

Läs mer om Kommunal

Kollkollen

Kommunal lanserar Kollkollen – har arbetsgivaren kollektivavtal?

Idag lanserar Kommunal Kollkollen – en tjänst som ska göra det snabbt och enkelt att kontrollera om ett företag inom Kommunals avtalsområde har kollektivavtal.
Barnskötare och barn på Lännersta skola och förskola i Nacka

Dags att ta Sveriges över 80 000 barnskötare på allvar

I Skolverkets förslag till ny läroplan saknas en tydlig rollbeskrivning för barnskötarna. Det är minst sagt oroväckande. Det var i fredags som Skolverkets reviderade förslag presenterades. Skolverket anger i förslaget att målsättningen varit att läroplanen för förskolan ska bidra till en hög och jämn kvalitet i Sveriges förskolor för alla barn oavsett var de är bosatta.
Kommunal Pride Kalmar 2015

Växjö Prideparad - den 12 maj klockan 14:00

Kommunal Sydost uppmana medlemmar i Kommunal att på ideell basis delta i Prideparaden som avgår från Norrtullskolans parkering i Växjö.