Telefonproblem

Kommunal Direkt - för frågor om ditt arbetsliv - går inte att nå via telefon just nu. Felsökning pågår. Du kan alltid mejla oss.
Mer koll
Mer trygghet
Mer utveckling

Bli medlem i Kommunal

Kommunal ger dig trygghet och inflytande på jobbet.

Som medlem i Kommunal får du mer!

Bli medlem här

Vad vill du ha hjälp med?

Våra vanligaste frågor

Var tar pengarna vägen?

Bara under 2020 gjorde Sveriges kommuner och regioner ett överskott på över 50 miljarder. Trots det ser vi fler nedskärningar, färre kollegor och ohållbara scheman. Nu kräver Kommunal svar på tal var pengarna tar vägen!

Hållbara arbetstider

Det är viktigt att du har hållbara arbetstider och ett schema som fungerar bra. Du ska ha utrymme för återhämtning mellan och under arbetspassen. Dessutom ska verksamheten vara säker och fungera väl.

Just nu tre månader för 160 kronor

Allt går som bekant inte alltid som smort. Då är det skönt att vara med både i facket och a-kassan.

Kommunal är en fackförening med över en halv miljon medlemmar. Vi finns i fler än 230 yrken i kommuner, regioner och privat sektor. Många av oss är dessutom fackligt engagerade och får utbildning och nya kunskaper på vägen. Vi är en modern fackförening med yrkesskickliga medlemmar som tillsammans arbetar för att utveckla våra jobb och förbättra våra villkor.

Om Kommunal

Den tryckta medlemskalendern försvinner

Det kommer inte att skickas ut några fysiska kalendrar mer. Kommunals medlemskalender utgår i pappersform från och med 2022.
Illustration Värva kollega.

Värva en kollega!

När du värvar din arbetskamrat får den nya medlemmen just nu de tre första månaderna för endast 160 kronor och du får ett presentkort på 200 kronor. Bra va?
Alexander Lövkvist Trapp, ordförande, sektion Botkyrka-Salem.

Facklig-politisk framgång: Botkyrka storsatsar på välfärdens personal

600 kronor extra i lönepåslag, betalda arbetsskor och extra satsningar på språkutbildningar. Botkyrka kommun beslutade om budgeten för 2022 i slutet av förra veckan och det här är några av satsningarna på Kommunals medlemmar. "Jag är otroligt glad över att vi fått igenom så mycket i budgeten i dialog med politiken", säger Alexander Lövkvist Trapp, ordförande, sektion Botkyrka-Salem.