Mer koll
Mer trygghet
Mer utveckling

Bli medlem i Kommunal

Kommunal ger dig trygghet och inflytande på jobbet.

Som medlem i Kommunal får du mer!

Bli medlem här

Vad vill du ha hjälp med?

Våra vanligaste frågor

Välkommen till Kommunal

Kommunal är en fackförening med över en halv miljon medlemmar. Vi finns i fler än 230 yrken i kommuner, landsting och privat sektor. Många av oss är dessutom fackligt engagerade och får utbildning och nya kunskaper på vägen.

Vi är en modern fackförening med yrkesskickliga medlemmar som tillsammans arbetar för att utveckla våra jobb och förbättra våra villkor.

Läs mer om Kommunal

Nyheter

Ridskolechef Sara Danielsson och ordförande Karin Backlund, tillsammans med rideleverna, Wilma Nyman Tove Bygden och Wilda Gustafsson som alla deltagit i säkerhetsarbete vid ridskolan. Hästen heter Orkan.

Lappmarksryttarna i Lycksele det 100:e Schyssta stallet!

Lappmarksryttarna i Lycksele blev det 100:e Schyssta stallet. Schysststall.se är hästnäringens initiativ mot sexuella trakasserier och innehåller bland annat en webbutbildning för arbetsgivaren.
Deltagare i manifestation

Manifestation för schyssta scheman i Malung!

Idag har Kommunal Bergslagen sektion Västerdala genomfört sin manifestation i Malung med kravet att kommunen ska fortsätta använda sig av schemaläggningssystemet TimeCare, där de anställda lämnar in sitt önskade schema som sedan anpassas till verksamheten, istället för de fasta scheman som kommunen vill införa.
Nya kollkollen lanserad

Ännu lättare att se vilka företag som har kollektivavtal med Kommunal

Kollkollen gör det lätt för dig att kolla om en arbetsgivare har kollektivavtal med Kommunal. Det är särskilt bra att veta när du ska söka jobb. Idag lanseras en snyggare och smartare version av Kollkollen.
Kommunal stödjer Musikhjälpen 2019

Kommunal stöttar Musikhjälpen 2019

Den 9-15 december pågår Musikhjälpen 2019 och årets tema på insamlingen är Sex är inte ett vapen. Kvinnor drabbas ofta hårt av sexuellt våld i krig och konflikter och det är ett enormt viktigt tema, både ur ett medmänskligt men även jämställdhetsperspektiv.
Börje Nilsson - Årets handledare 2019

Börje Nilsson, stödassistent och undersköterska vid Östersunds kommun, blev Årets handledare!

Varje år delar Vård- och omsorgscollege ut priset ”Årets handledare” till en handledare som är extra duktig på sitt uppdrag. Någon som är en god ambassadör för vård- och omsorgsyrket, hittar nya kreativa sätt att stötta och underlätta lärande hos sina elever, som är positiv och peppande, och som uppmuntrar till ett arbetssätt som är bra både för eleven själv och den som eleven ska hjälpa.