Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Kommunal Direkt är stängt fredag 23 augusti 2019

Kommunal Direkt är stängt fredag 23 augusti 2019 på grund av personalutbildning. Öppnar igen måndag den 26 augusti med ordinarie öppettider klockan 08:00 - 18:00.
Mer koll
Mer trygghet
Mer utveckling

Bli medlem i Kommunal

Kommunal ger dig trygghet och inflytande på jobbet.

Som medlem i Kommunal får du mer!

Bli medlem här

Vad vill du ha hjälp med?

Våra vanligaste frågor

Välkommen till Kommunal

Kommunal är en fackförening med över en halv miljon medlemmar. Vi finns i fler än 230 yrken i kommuner, landsting och privat sektor. Många av oss är dessutom fackligt engagerade och får utbildning och nya kunskaper på vägen.

Vi är en modern fackförening med yrkesskickliga medlemmar som tillsammans arbetar för att utveckla våra jobb och förbättra våra villkor.

Läs mer om Kommunal

Helen Jansson om att vara avtalsdelegat

Var med och påverka - bli avtalsdelegat 2020!

Nästa år är det dags för avtalsrörelse och du som medlem har möjlighet att vara med och påverka. Alla som är medlemmar i Kommunal har möjlighet att lämna in förslag på förändringar i sitt kollektivavtal, så kallade avtalsförslag. Avtalsförslagen diskuteras sedan på ett antal avtalskonferenser runt om i landet. Du har också möjlighet att vara delaktig i arbetet genom att vara avtalsdelegat.
Tjejmilen 2019

Snart dags för årets Tjejmilen - Kommunal är på plats!

Den 31 augusti 2019 är det dags för årets upplaga av Tjejmilen – Sveriges största event bara för tjejer. Kommunal finns som vanligt på plats för dig som är medlem.
Krisavtal klart

Kommunal skriver på avtal för krissituationer

Kommunal är överens med arbetsgivarna i SKL om ett nationellt avtal för krissituationer. - Nu har vi fått fram ett avtal som ger rejält mycket högre ersättningar än tidigare bud, säger Kommunals avtalssekreterare Lenita Granlund.