Facklig framgång: Barnskötare anställs i Vetlanda

- Nu när kommunen beslutat att anställa barnskötare kan vi se fram emot stabila arbetslag, säger Camilla Ström, barnskötare på Bäckagårdens förskola i Vetlanda.

Nu anställer Vetlanda kommun barnskötare!
Foto: Sofia Tollbo

Camilla Ström har varit delaktig i processen fram till beslutet och är idag stolt över beslutet som tagits i kommunfullmäktige. Fördelarna med att anställa barnskötare ser hon inte bara som en vinst för förskolans verksamhet, det är även en vinst för personalen:

- Med trygga anställningar slipper personalen ovissheten som påverkar hela ens tillvaro, säger Camilla som nu ser fram emot att beslutet ska bli verklighet.

Än så länge är det inte klarlagt hur beslutet påverkar befintlig personal. Det cirkulerar frågor om huruvida nuvarande barnskötare ska få chans på anställning. På ett medlemsmöte i Vetlanda har förväntansfulla barnskötare träffats. Här diskuteras frågorna som uppkommit i samband med beslutet. Alla med stora förhoppningar om en förskola i Vetlanda, där barnskötare och förskolelärare  och skapar den bästa verksamheten - tillsammans.

Vill du också dela med dig av din fackliga framgång? Skicka in din berättelse till Framgångslådan!

TILL FRAMGÅNGSLÅDAN!