Mitt

Kommunal Mitt har omkring 35 000 medlemmar i Gävleborgs och Uppsala län.

Kommunal Mitt
Företrädare för Kommunal Mitt.
Foto: Kommunal

Avdelningen Kommunal Mitt organiserar anställda i kommuner, församlingar, Region Uppsala, Region Gävleborg, busstrafiken i  båda länen, hos privata arbetsgivare med kommunal verksamhet, inom hushållsnära tjänster och inom djur- och naturbruksområdet i Gävleborgs och Uppsala län.

Avdelningskontoret

På avdelningskontoret i Gävle arbetar vi med utbildning, stöd och rådgivning till våra sektioner. Här är avdelningens ombudsmän placerade, de har till uppgift att biträda sektionerna/medlemmarna i till exempel rättshjälpsärenden och andra tvister.

Kommunal avdelning Mitts styrelse

Så här ser vår avdelningsstyrelse ut.

Sektionen - det lokala facket

Avdelningen har 20 stycken sektioner/lokalkontor utspridda i Gävleborgs och Uppsala län. På sektionen får du som är medlem hjälp och svar på dina frågor.

Sektionens förtroendevalda på olika nivåer, från arbetsplatsombuden till sektionsstyrelsen, sköter förhandlingar inom avtal, lagar och samverkansavtal.

Om du har frågor om din arbetsplats, ditt medlemskap, lön, fackliga kurser med mera, vänder du dig till din sektion. Avdelningens sektioner hittar du längre ner på den här sidan.

UNG i Kommunal Mitt

Som ung i Kommunal Mitt har du möjligheter att vara med och påverka genom att engagera dig fackligt. Det finns flera vägar att gå och via länken nedan har vi listat några tips till dig som vill engagera dig. Det spelar ingen roll om du saknar erfarenhet av fackligt arbete - vad vi vill ha är ditt driv och engagemang.

Läs mer om UNG i Kommunal Mitt
Ung i Kommunal Mitt
Den lokala ungkommittén i avdelning Mitt.
Foto: Kommunal

Vill du gå en utbildning?

Kommunal avdelning Mitt håller en mängd utbildningar under året. Vi har utbildningar för dig som blivande medlem, medlem och ombud.

Spana in utbildningssidan så du inte missar något!

Klicka här för att komma till studier i avdelning Mitt