Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Mitt

Kommunal Mitt har omkring 35 000 medlemmar i Gävleborgs och Uppsala län.

Avdelningen Kommunal Mitt organiserar anställda i kommuner, församlingar, Region Uppsala, Region Gävleborg, busstrafiken i  båda länen, hos privata arbetsgivare med kommunal verksamhet, inom hushållsnära tjänster och inom djur- och naturbruksområdet i Gävleborgs och Uppsala län.

Avdelningskontoret

På avdelningskontoret i Gävle arbetar vi med utbildning, stöd och rådgivning till våra sektioner. Här är avdelningens ombudsmän placerade, de har till uppgift att biträda sektionerna/medlemmarna i till exempel rättshjälpsärenden och andra tvister.

Sektionen - det lokala facket

Avdelningen har 17 stycken sektioner/lokalkontor utspridda i Gävleborgs och Uppsala län. På sektionen får du som är medlem hjälp och svar på dina frågor. Sektionens förtroendevalda på olika nivåer, från arbetsplatsombuden till sektionsstyrelsen, är de som sköter förhandlingar inom avtal, lagar och samverkansavtal.

Om du har frågor om din arbetsplats, ditt medlemskap, lön, fackliga kurser med mera, vänder du dig till din sektion. Avdelningens sektioner hittar du längre ner på den här sidan.

Besöksadress:
Nygatan 41
80311 GÄVLE
Karta
Postadress:
80105 GÄVLE
Öppettider:
mån-fre 8.00-12.00 - 13.00-16.00
E-postadress:
Telefon:

Sektioner som organiseras av denna avdelning