Enköping-Håbo

Majlene Westerberg

Mitt

Våra nyheter

Johanna och hennes kollega fick arbetstiden korrigerad och retroaktiv lön

FACKLIG FRAMGÅNG: Johanna och hennes kollega fick arbetstiden korrigerad

Johanna Andersson arbetade under fyra år som kyrkvaktmästare i Lillkyrka församling i Enköpings pastorat och det var på den arbetsplatsen som de en dag fick besök av Kommunals regionala skyddsombud Patrik Sköldberg. Ett besök som skulle visa sig få stor betydelse för Johanna och hennes dåvarande kollega.
LO-förbunden informerar om "Facket på sommarjobbet"

Kommunal Mitt besöker sommarjobbare

I veckan startade LO:s kampanj "Facket på sommarjobbet" där de LO-anslutna fackförbunden besöker arbetsplatser för att informera om sommarjobbarnas rättigheter på jobbet. Kommunal Mitt besökte i tisdags sommarjobbare på flera olika arbetsplatser i Söderhamns kommun; Faxeholmen, Stenö Havsbad & Camping och kyrkogårdarna i Söderhamn och Ljusne.
Årets handledare i Bollnäs

Årets handledare på regional nivå arbetar i Bollnäs

Varje år utses årets handledare i Vård- och omsorgscollege på lokal, regional och nationell nivå. Anna Persson, som arbetar på Kvarnvägen 4 i Bollnäs, har nu utsetts till vinnare i regionen och firades med blommor, choklad och diplom.
Foto på Mattias Torpman i en buss

En av landets bästa bussförare finns i Gävle

I början av september gjorde 16 finalister upp om titeln Sveriges bästa bussförare i Bussförar-SM 2018. En av dem var Mattias Torpman från Gävle, bussförare hos VS & Perssons Bussar.