VGR

Denna sektion tillhör avdelning Vänerväst
Välkommen till sektion VGR! Kommunal sektion VGR organiserar medlemmar som arbetar i Västra Götalandsregionen inom hälso - och sjukvård, tvätteriet, naturbruk, folkhögskolor, regionservice, västfastigheter och Närhälsan.

E-post   vgr.vanervast@kommunal.se

Telefon: 010 4428532

Vi har Expeditioner på följande orter:

Södra Älvsborgs Sjukhus – Borås

Öppet: måndag-fredag 8-16 för telefon och besök.  Lunchstängt mellan 12-13

Klinikvägen 40, Ingång 28 plan 4.

Skaraborgs Sjukhus – Skövde

Öppet: måndag och torsdag 8-16  Lunchstängt 12-13

Lövängsvägen

541 42 Skövde

Gula gatan plan 3

Norra Älvsborgs Länssjukhus – Trollhättan

Öppet: måndag-torsdag 7:30-16, fredag 7:30-14  Lunchstängt 12-12:30

Lärketorpsvägen 1

461 85 Trollhättan

Även på följande platser finns kontor vilka nås via de ovanstående uppgifterna. Ring eller maila och meddela vilket kontor du skulle vilja komma i kontakt med, kanske kan även någon på expeditionerna ovan svara på din fråga. Öppettiderna på dessa kontor kan variera på grund av möjligheterna till bemanning.

Alingsås Lasarett (oftast bemannat må-fr 8-16)

Tvätteriet Alingsås

Skaraborgs sjukhus, Lidköping

Skaraborgs sjukhus, Falköping

Besöksadress:
Klinikvägen 40
50183 BORÅS
Karta
Postadress:
Södra Älvsborgs sjukhus Brämhultsvägen 52
50182 BORÅS
Öppettider:
Besökstid: Måndag-fredag 08.00-16.00 Telefontid: Måndag-Fredag 08.00-16.00
Telefon:
Ordförande:
Lise-Lotte Lindblom

Vänerväst

Våra nyheter

Facklig framgång Vänerväst

Facklig framgång - 200 000 till medlemmar!

Efter att Kommunal uppmärksammat att en arbetsgivare brutit mot kollektivavtalet fick tio medlemmar på arbetsplatsen dela på 200 000 kronor!
Plånbok med pengar

Kommunals medlemmar förbises i lönesatsning

Styrande politiker i VGR har planer på en lönesatsning på 700 miljoner, på vårdpersonalens grundlöner. Satsningen inkluderar dock inte Kommunals medlemmar. Kommunals samtliga ordföranden i regionen kritiserar och ifrågasätter politikernas prioriteringar i ett öppet brev, som även delats med media.
Nazif Gashi, bussförare Borås

Nazif var på väg att lämna Kommunal – nu är han fackligt förtroendevald!

Läs berättelsen om bussföraren Nazif som gick från att vara på väg ut ur Kommunal till att bli fackligt förtroendevald.
Facklig framgång i Borås

Sofia blev felaktigt avskedad - fick 97000 kronor!

Sofia jobbar som personlig assistent. Den 22 maj blev hon uppsagd muntligt av sin arbetsgivare - det vill säga på oskälig grund. Hon vände sig då till Kommunal som hjälpte Sofia till att få upprättelse och 97 000 kronor.
Facklig framgång på Borås djurpark

Facklig framgång: Efter Kommunals larm - nu måste Borås djurpark åtgärda arbetsmiljön!

Efter att Kommunals skyddsombud larmade om brister i arbetsmiljön i höstas har nu arbetsmiljöverket tagit ställning. Djurparken hotas av vite om inte en riskbedömning görs av alla 65 djurarter innan den 15 juni i år.
Malin Falk Forsberg och Ulrika Hjort, djurvårdare i Alingsås

Malin och Ulrika i Alingsås, djurvårdare med intresse att utbilda!

I hjärtat av Alingsås finns Nolhaga park. I parken ligger Nolhaga lantgård där flera svenska lantraser bor. Häng med dit och träffa två djurvårdare, Malin Falk och Ulrika Hjort!
Kockar på Solgårdens kök i Vara

Träffa kockarna på Solgården i Vara som lagar Sveriges bästa mat!

Följ med in i köket på äldreboendet Solgården i Vara och träffa några av kockarna som lagar den bästa maten i Sverige.
Facklig framgång i Ulricehamn

Facklig framgång för lokalvårdare i Ulricehamn

I september i år efter månader av hårt slit och förhandlingar fick Ingela, Katarina och Annette som jobbar som lokalvårdare i Ulricehamn äntligen ett glädjande besked. De skulle få ut ersättning för de mil de kört i tjänsten med egna bilar från ett och ett halvt år tillbaka. Ett resultat av fackligt arbete!
Eva-Britt Sten, skyddsombud

Eva-Britts engagemang gav förbättrad arbetsmiljö i Tranemos nattpatrull

Eva-Britt Sten är undersköterska och jobbar natt på hemtjänsten i Tranemo kommun. Hon har blivit nominerad till årets skyddsombud i Västsverige 2018. Läs om förbättringarna hon drivit igenom på sin arbetsplats!
Marlene Benedixen, huvudskyddsombud för Kommunal på ISS Alingsås

Marlene gör arbetsmiljön bättre i Alingsås

Marlene Bendixen jobbar som restaurangbiträde på Gustav Adolfsskolan i Alingsås. Hon är också Kommunals huvudskyddsombud på ISS Alingsås som sedan maj 2010 bedriver måltidsverksamheten i Alingsås kommun. Marlene är en av dem som blivit nominerad till årets skyddsombud i Västsverige 2018.