Vi söker drivna och nyfikna för spännande uppdrag

Brinner du för det arbetsrättsliga och medlemsnära fackliga arbetet? Tycker du att det verkar spännande att förhandla fackliga frågor. Då finns det spännande uppdrag att söka.

Sök uppdrag i Skåne
Ledigt uppdrag som RFO i Skåne
Foto: Monica Brundin Danielsson

Finnes:

Spännande uppdrag som regionalt fackligt ombud med uppgiften att stötta och förhandla för medlemmar i privata verksamheter.

Sökes:

Medlem, med eller utan fackligt uppdrag, i Kommunal som brinner för det arbetsrättsliga och medlemsnära fackliga arbetet. Det är bra om du har förhandlingsvana men det är inget krav, däremot måste du ha körkort och tillgång till bil/mc. Uppdraget nnebär att du förflyttar dig över hela Skåne. Det viktiga är att du har drivet, nyfikenheten och lusten att arbeta för medlemmarnas bästa. Du behöver kunna leda och entusiasmera dig själv. För att du ska kunna utföra updraget har du dels andra regionala fackliga ombud att prata med samt ansvarig lokalombudsman.

.

Du anmäler dig med ett mejl till skane@kommunal.se.

Har du några frågor skickar du dem till samma adress.

I mejlet till oss vill vi att du svarar på frågorna:

Vem är du?

Vad arbetar du med?

Varför vill du ha uppdraget?

Har du andra förtroendeuppdrag?

Vilken förhandlingsvana har du?

Sista ansökningsdagen är den 1 september. Till detta förtroendeuppdrag söker vi ett flertal personer på varierande sysselsättningsgrad utifrån olika individuella förutsättningar, start efter överenskommelse och det är Kommunal Skånes avdelningsstyrelse som beslutar om uppdragen.