Foto: Kommunal

Gå med i Kommunal

Schyssta villkor, trygghet och större chans till bättre lön. Som medlem i Kommunal får du expertråd kring allt som rör ditt jobb och hjälp om något händer. Bli medlem i dag och få 2 månader för 80 kronor totalt!

Bli medlem direkt

Tillsammans är vi starkare

• Det här får du:

Rådgivning gällande allt som rör ditt jobb, exempelvis lön, anställningsvillkor, schemaläggning, semester, uppsägningstid, ob-ersättning eller arbetskläder. Du får stöd och hjälp om du blir sjukskriven. Du får även möjlighet att påverka arbetsplatsen och hjälp vid förhandlingar och rättsliga frågor.

• Vem kan bli medlem?

Kommunal välkomnar dig med ett samhällsbärande yrke, både inom offentlig eller privat sektor i välfärden. Medlemmarna arbetar vanligtvis inom kommun, region, kyrkan, ideella eller idéburna organisationer eller på privata bolag. Det spelar ingen roll om du är tillsvidareanställd, visstidsanställd eller timvikarie.

• Vad kostar det att vara medlem?

Medlemsavgiften är baserad på din inkomst.
    Här är exempel på nivåer:

Inkomst: 0 – 10 000 kronor/månad
    Medlemsavgift: 138 kr/månad
    Inkomst: 10 001 – 21 682 kronor/månad
    Medlemsavgift: 245 kr/månad
    Inkomst: 21 683 – 34 766 kronor/månad
    Medlemsavgift: 370 kr/månad

• Riktigt bra medlemsförmåner

Som medlem i Kommunal får du ett av marknadens mest förmånliga försäkringspaket utan extra kostnad.

Genom det sparar du över 400 kronor varje månad och tryggar ditt hem, dina prylar, din inkomst och hälsa. Du har även medlemspris på ytterligare försäkringar än de som ingår.

Dessutom får du riktigt bra rabatter och erbjudanden för hela hushållet hos LO Mervärde.

Gör som 500 000 medlemmar – gå med i Kommunal

Just nu får du som blir medlem dina första två månader för endast 80 kronor totalt.