LillaEdet-Trollhättan

Denna sektion tillhör avdelning Vänerväst
Välkommen till Sektion Lilla Edet/Trollhättan. Våra öppettider hittar du under kartan!

Här hittar du våra kontor:

Trollhättan
Nohabgatan 11 K
Trollhättan

Lilla Edet
Järnvägsgatan 24
Lilla Edet

Postadress:
Kommunal Vänerväst, sektion Lilla Edet/Trollhättan
Gärdhemsvägen 9
461 83 Trollhättan

Besöksadress:
Nohabgatan 11K
46153 TROLLHÄTTAN
Karta
Postadress:
Gärdhemsvägen 9,
46183 TROLLHÄTTAN
Öppettider:
Sommaröppet v.26-33 Trollhättan: måndag, onsdag, fredag 8-12. Lilla Edet: torsdag 8-12 Telefontider: måndag, onsdag, torsdag, fredag 8-16
Telefon:
Ordförande:
Fredrik Rydell

Vänerväst

Våra nyheter

Facklig framgång i Borås

Sofia blev felaktigt avskedad - fick 97000 kronor!

Sofia jobbar som personlig assistent. Den 22 maj blev hon uppsagd muntligt av sin arbetsgivare - det vill säga på oskälig grund. Hon vände sig då till Kommunal som hjälpte Sofia till att få upprättelse och 97 000 kronor.
Facklig framgång på Borås djurpark

Facklig framgång: Efter Kommunals larm - nu måste Borås djurpark åtgärda arbetsmiljön!

Efter att Kommunals skyddsombud larmade om brister i arbetsmiljön i höstas har nu arbetsmiljöverket tagit ställning. Djurparken hotas av vite om inte en riskbedömning görs av alla 65 djurarter innan den 15 juni i år.
Malin Falk Forsberg och Ulrika Hjort, djurvårdare i Alingsås

Malin och Ulrika i Alingsås, djurvårdare med intresse att utbilda!

I hjärtat av Alingsås finns Nolhaga park. I parken ligger Nolhaga lantgård där flera svenska lantraser bor. Häng med dit och träffa två djurvårdare, Malin Falk och Ulrika Hjort!
Representantskap Vänerväst

Framtidsvisioner och årsplanering på Kommunal Vänervästs representantskapsmöte

Den 14 november träffades representantskapet i Kommunal Vänerväst för höstmöte i Lidköping.
Kockar på Solgårdens kök i Vara

Träffa kockarna på Solgården i Vara som lagar Sveriges bästa mat!

Följ med in i köket på äldreboendet Solgården i Vara och träffa några av kockarna som lagar den bästa maten i Sverige.
Facklig framgång i Ulricehamn

Facklig framgång för lokalvårdare i Ulricehamn

I september i år efter månader av hårt slit och förhandlingar fick Ingela, Katarina och Annette som jobbar som lokalvårdare i Ulricehamn äntligen ett glädjande besked. De skulle få ut ersättning för de mil de kört i tjänsten med egna bilar från ett och ett halvt år tillbaka. Ett resultat av fackligt arbete!
Eva-Britt Sten, skyddsombud

Eva-Britts engagemang gav förbättrad arbetsmiljö i Tranemos nattpatrull

Eva-Britt Sten är undersköterska och jobbar natt på hemtjänsten i Tranemo kommun. Hon har blivit nominerad till årets skyddsombud i Västsverige 2018. Läs om förbättringarna hon drivit igenom på sin arbetsplats!
Marlene Benedixen, huvudskyddsombud för Kommunal på ISS Alingsås

Marlene gör arbetsmiljön bättre i Alingsås

Marlene Bendixen jobbar som restaurangbiträde på Gustav Adolfsskolan i Alingsås. Hon är också Kommunals huvudskyddsombud på ISS Alingsås som sedan maj 2010 bedriver måltidsverksamheten i Alingsås kommun. Marlene är en av dem som blivit nominerad till årets skyddsombud i Västsverige 2018.
Kalle Blomgren, ambulanssjukvårdare på NÄL i Trollhättan

Möt ambulanssjukvårdaren Kalle på Norra Älvsborgs Länssjukhus

Den 11 februari är det internationella 112-dagen. En dag då man vill uppmärksamma människor runt om i EU-länderna att 112 är larmnumret du ringer om du behöver hjälp i en nödsituation. Vi vill lyfta fram Kalle Blomgren, ambulanssjukvårdare och förtroendevald i Kommunal. Här kan du läsa om hans vardag på ambulansen på Norra Älvsborgs Sjukhus.
De fem tävlande i deltävlingen i yrkes-SM i falköping, näst längst till höger vinnaren Amanda De La Haye

Modiga blivande undersköterskor tävlade i yrkes-SM i Falköping

I tisdags gick en av deltävlingarna i yrkes-SM på Ållebergsgymnasiet i Falköping. Yrkes-SM är en tävling som årligen hålls i Sverige. Ett av syftena med yrkes-SM är att öka intresset och statusen för yrkesutbildningarna. Fem deltagare tävlade i hemsjukvård/hemvård och vi kan konstatera att undersköterska är ett högst kvalificerat yrke som kräver stora kunskaper. Vinnaren blev Amanda De La Haye från Alströmergymnasiet i Alingsås.