Telefonproblem

Kommunal Direkt - för frågor om ditt arbetsliv - går inte att nå via telefon just nu. Felsökning pågår. Du kan alltid mejla oss.

LillaEdet-Trollhättan

Denna sektion tillhör avdelning Vänerväst
Välkommen till Sektion Lilla Edet/Trollhättan. Våra öppettider hittar du under kartan!

Här hittar du våra kontor:

Trollhättan
Nohabgatan 11 K
Trollhättan

Lilla Edet
Järnvägsgatan 24
Lilla Edet

Besöksadress:
Nohabgatan 11K
46153 TROLLHÄTTAN
Karta
Postadress:
Gärdhemsvägen 9,
46183 TROLLHÄTTAN
Öppettider:
From 1 Dec -21 Öppettider: Trollhättan måndag: 8:30 - 11:45 onsdag: 8:30 - 11:45 torsdag: 13:00 – 17:30 fredag: 8:30 -11:45 Lilla Edet onsdag kl 8:30 – 11:45 Telefontider: Sektionstelefon 010-442 85 23 Telefontider: måndag 8:30-11:45 onsdag 8:30-11:45 torsdag 9:00-16:00 (Lilla Edet) fredag 8:30-11:45
Telefon:
Ordförande:
Fredrik Rydell

Vänerväst

Våra nyheter

Facklig framgång Vänerväst

Facklig framgång - 200 000 till medlemmar!

Efter att Kommunal uppmärksammat att en arbetsgivare brutit mot kollektivavtalet fick tio medlemmar på arbetsplatsen dela på 200 000 kronor!
Facklig framgång Trollhättan

Facklig framgång – nu får personalen på förskola och fritidshem i Trollhättans stad ytterkläder!

Personalen på förskolor och fritidshem vistas mycket utomhus. I Trollhättan har det funnits önskemål om arbetskläder inom dessa verksamheter och äntligen har arbetsgivaren lyssnat!
Plånbok med pengar

Kommunals medlemmar förbises i lönesatsning

Styrande politiker i VGR har planer på en lönesatsning på 700 miljoner, på vårdpersonalens grundlöner. Satsningen inkluderar dock inte Kommunals medlemmar. Kommunals samtliga ordföranden i regionen kritiserar och ifrågasätter politikernas prioriteringar i ett öppet brev, som även delats med media.
Nazif Gashi, bussförare Borås

Nazif var på väg att lämna Kommunal – nu är han fackligt förtroendevald!

Läs berättelsen om bussföraren Nazif som gick från att vara på väg ut ur Kommunal till att bli fackligt förtroendevald.
Facklig framgång i Borås

Sofia blev felaktigt avskedad - fick 97000 kronor!

Sofia jobbar som personlig assistent. Den 22 maj blev hon uppsagd muntligt av sin arbetsgivare - det vill säga på oskälig grund. Hon vände sig då till Kommunal som hjälpte Sofia till att få upprättelse och 97 000 kronor.
Facklig framgång på Borås djurpark

Facklig framgång: Efter Kommunals larm - nu måste Borås djurpark åtgärda arbetsmiljön!

Efter att Kommunals skyddsombud larmade om brister i arbetsmiljön i höstas har nu arbetsmiljöverket tagit ställning. Djurparken hotas av vite om inte en riskbedömning görs av alla 65 djurarter innan den 15 juni i år.
Malin Falk Forsberg och Ulrika Hjort, djurvårdare i Alingsås

Malin och Ulrika i Alingsås, djurvårdare med intresse att utbilda!

I hjärtat av Alingsås finns Nolhaga park. I parken ligger Nolhaga lantgård där flera svenska lantraser bor. Häng med dit och träffa två djurvårdare, Malin Falk och Ulrika Hjort!
Kockar på Solgårdens kök i Vara

Träffa kockarna på Solgården i Vara som lagar Sveriges bästa mat!

Följ med in i köket på äldreboendet Solgården i Vara och träffa några av kockarna som lagar den bästa maten i Sverige.
Facklig framgång i Ulricehamn

Facklig framgång för lokalvårdare i Ulricehamn

I september i år efter månader av hårt slit och förhandlingar fick Ingela, Katarina och Annette som jobbar som lokalvårdare i Ulricehamn äntligen ett glädjande besked. De skulle få ut ersättning för de mil de kört i tjänsten med egna bilar från ett och ett halvt år tillbaka. Ett resultat av fackligt arbete!
Eva-Britt Sten, skyddsombud

Eva-Britts engagemang gav förbättrad arbetsmiljö i Tranemos nattpatrull

Eva-Britt Sten är undersköterska och jobbar natt på hemtjänsten i Tranemo kommun. Hon har blivit nominerad till årets skyddsombud i Västsverige 2018. Läs om förbättringarna hon drivit igenom på sin arbetsplats!