Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Kommunal Direkt är stängt fredag 23 augusti 2019

Kommunal Direkt är stängt fredag 23 augusti 2019 på grund av personalutbildning. Öppnar igen måndag den 26 augusti med ordinarie öppettider klockan 08:00 - 18:00.

Kungsbacka

Denna sektion tillhör avdelning Väst
Besöksadress:
43481 KUNGSBACKA
Karta
Postadress:
43481 KUNGSBACKA
Öppettider:
Sommaröppet veckorna 26-33 torsdagar 09:00-14:00 Övrig tid svarar vi beroende tillgänglighet.
Telefon:
Ordförande:
Helena Jonason

Väst

Våra nyheter

Skydsombud som vinner pris

Abir Alawieh är ett av årets skyddsombud i Göteborgs stad

Förra veckan var det återigen dags att fira skyddsombudets dag. För tredje gången delades nu utmärkelsen ”årets skyddsombud” ut till ombud inom Göteborgs stad. Bakom utmärkelsen stod de fackliga organisationerna Kommunal, Saco, Lärarförbundet, Vision och Vårdförbundet där vardera förbund utsett skyddsombud som var värda att hylla lite extra.
Handslag mellan Anna Skarsjö och Ann-Sofie Hermansson

Socialdemokraterna i Göteborg går till val på ett reformpaket som öronmärks till Kommunals medlemmar

Socialdemokraterna i Göteborg går till val på att driva frågor som är direkt kopplade till välfärdspersonalen. Bland annat ska alla med godkända betyg som fullgjort sin praktik på gymnasiets omvårdnads- och barnskötarprogram, garanteras anställning inom tre månader. Detta kommunicerades via ett handslag mellan kommunstyrelsens ordförande, Ann-Sofie Hermansson – och Kommunal Västs ordförande Anna Skarsjö.
Bild på regionalt fackligt ombud som står framför Kommunals rosa husbil

Husbilen gör turné i Väst

Under Almedalsveckan kunde vi följa Kommunals husbil på Gotland. Därefter har flera av Kommunals husbilar besökt olika geografiska områden i Sverige. Nu gör den turné i Väst. Kom och prata om dina hjärtefrågor. De är viktiga för oss!
Bild på Annsofi Hermansson och Jonas Attenius som är kommunalråd i Göteborg för S där de intervjuas av en radioreporter

Efter medlemmarnas krav - Socialdemokraterna vill satsa 20 miljoner på yrkesgrupper med lägst lön

I Göteborg har medlemmarna i Kommunal drivit frågan om arbetsmiljön för välfärdspersonalen. Bland annat har nattarbetande personal i Göteborgs stad tågat till kommunhuset för att belysa sina arbetsvillkor. Lokala företrädare har också ställt upp i en rad olika uppmärksammade intervjuer. Nu lyssnar Socialdemokraterna på välfärdspersonalen och vill satsa över 60 miljoner kronor på medarbetare i inom kommunen. En tredjedel är öronmärkta till välfärdspersonalens löner.
Bild på avdelningsordförande och martin andreasson som är busschaufför och medlem i kommunal väst

Avdelningsordföranden har ordet

Kommunal Västs avdelningsordförande vill att yrkesstatusen för Kommunals medlemsgrupper ska öka. Dessutom måste skyddsombudens utbildningslängd lagstadgas
Bild på personlig assistent som närvara vid älskade assistent

Personliga assistenter gick till Kommunal Västs lokaler och såg föreläsningen Älskade assistent

Älskade Assistent hölls på flera platser runt om i Sverige. Vi tog ett snack med en av de personliga assistenter som närvarade i Väst.
Undersköterska inom Kommunal som håller i en blå bricka

Efter undersköterskornas upprop – Nu stoppas centralt förslag om natteffektivisering

Kommunal Mölndal anordnade dialogmöte med ansvariga politiker och tjänstemän. Nu har beslutet om att förkorta nattarbetstiden stoppats från att genomföras centralt.
Kommunstyrelsen i Lysekil får varsin osthyvel av fackförbundet Kommunal i julklapp

Efter Kommunal Lysekils dialogmöte med kommunstyrelsen - Nu backar flera politiker från förslag om hyvling

Efter fackförbundet Kommunals initiativ till ett dialogmöte med syfte att låta Kommunals medlemmar ställa sina frågor till kommunens ytterst ansvariga politiker så backar nu flera politiker från förslaget om hyvling. Socialnämndens ordförande lovade dessutom att avgå om tjänstgöringsgraderna skulle sänkas.
avdelningstyrelsen på Kommunal Väst

God Jul önskar Kommunal Väst

2017 är snart över. Avdelningsstyrelsen vill därför tacka alla medlemmar, förtroendevalda och anställda inom Kommunal Väst för ett fantastiskt år.
Tio stycken skolinformatörer i Väst

Massivt intresse för Kommunals mötesplats för unga

Imorgon är det återigen dags för Kommunal Västs mötesplats för unga. Glädjande att se är att antalet unga intresserade fackliga växer markant!