Grön illustration med texten Varför ska jag vara med i facket? För att skit händer! .
Foto: Kommunal.

Bli medlem - just nu tre månader för endast 160 kronor

Allt går som bekant inte alltid som smort. Då är det skönt att vara med både i facket och a-kassan.

Bli medlem

Med medlemskapet i a-kassan får du pengar på kontot om du blir arbetslös. Med ett medlemskap i facket får du tryggad inkomst genom stöttning för att få rätt lön och löneutveckling, samt hjälp med att inte missa ersättningar. Dessutom är både du och ditt hem försäkrat mot olyckor – hemförsäkring och olycksfallsförsäkring ingår i medlemskapet. Och om du blir orättvist behandlad eller hamnar i en tvist med arbetsgivaren, erbjuder vi förhandlings- och rättshjälp.

Men även när allt rullar på är det rätt bra att vara med i Kommunal. Du får stöd och pepp av experter när det är dags för utvecklings- och lönesamtal; vi erbjuder möjligheter till medlemsutbildning och personlig utveckling genom fackligt engagemang. Som medlem är du också med och påverkar villkoren på arbetsplatsen och i ditt yrke.

Gå med i Kommunal och känn tryggheten som ett medlemskap i facket ger.

Just nu är första månaden fri och månad 2+3 kostar 80 kronor per månad när du tecknar autogiro (eventuell a-kasseavgift tillkommer). Gäller nya medlemmar under kampanjperioden 15 augusti - 31 december 2021.

Bara som medlem | A-kassan och medlemskapet

Det här ingår i ditt medlemskap i Kommunal

Dubbel trygghet med medlemskap i både facket och a-kassan

Försäkringarna som ingår i medlemskapet

Frågor och svar om erbjudandet

Från den 15 augusti erbjuder vi alla nya medlemmar, som väljer autogiro som betalsätt, rabatt på medlemsavgiften under månad två och tre. Erbjudandet pågår fram till 31 december 2021.

Frågor och svar om erbjudandet.