Rabatt på medlemsavgiften!

Bli medlem - just nu tre månader för endast 160 kronor

Är du inte redan medlem, så är det ett gyllene tillfälle nu när det är rabatt på medlemsavgiften. Vet du kanske också någon kollega som borde gå med?  För du ska inte behöva klona dig för att göra ett bra jobb. När du är med i facket är du med i kampen mot omänskliga scheman, fel i lönekuvertet och annan skit som kan hända både på jobbet och fritiden.

Trygghet när skit händer på jobbet eller på fritiden

Med medlemskapet i a-kassan får du pengar på kontot om du blir arbetslös. Med ett medlemskap i facket får du tryggad inkomst genom stöttning för att få rätt lön och löneutveckling, samt hjälp med att inte missa ersättningar. Dessutom är både du och ditt hem försäkrat mot olyckor – hemförsäkring och olycksfallsförsäkring ingår i medlemskapet. Och om du blir orättvist behandlad eller hamnar i en tvist med arbetsgivaren, erbjuder vi förhandlings- och rättshjälp.

Men även när allt rullar på är det rätt bra att vara med i Kommunal. Du får stöd och pepp av experter när det är dags för utvecklings- och lönesamtal; vi erbjuder möjligheter till medlemsutbildning och personlig utveckling genom fackligt engagemang. Som medlem är du också med och påverkar villkoren på arbetsplatsen och i ditt yrke.

Just nu är första månaden fri och månad 2+3 kostar 80 kronor per månad när du tecknar autogiro (eventuell a-kasseavgift tillkommer). Gäller nya medlemmar fram till 31 oktober 2022.

Gå med i Kommunal och känn tryggheten som ett medlemskap i facket ger

Det här ingår i ditt medlemskap i Kommunal

Dubbel trygghet med medlemskap i både facket och a-kassan

Försäkringarna som ingår i medlemskapet

Värva en kollega

Värva en arbetskamrat eller vän! Då får du som är medlem som värvar ett presentkort från GoGift på 200 kronor!

Ta del av erbjudandet

Frågor och svar om erbjudandet

Alla nya medlemmar, som väljer autogiro som betalsätt, får första månaden gratis och rabatt på medlemsavgiften under månad två och tre. Erbjudandet pågår fram till den 31 oktober 2022.

Material till kampanjen kan du beställa hos din sektion.