Nytt avsnitt av Förhandlarna ute - som du nu också hittar på Spotify

Jeanette Hedberg, biträdande förhandlingschef på Sveriges Kommuner och Regioner besöker avtalssekreterare Johan Ingelskog i det här avsnittet av Förhandlarna. Temat för dagens avsnitt är det gemensamma projektet om att göra heltidsarbete till norm. "Vi är inte nöjda förrän vi är i mål", säger Jeanette Hedberg.

Bild på Jeanette Hedberg och Johan Ingelskog
Jeanette Hedberg, biträdande förhandlingschef på Sveriges Kommuner och Regioner, och Johan Ingelskog, avtalssekreterare på Kommunal.
Foto: Sveriges Kommuner och Regioner, Kommunal

Att heltidsarbete ska vara norm är någonting som Kommunal och Sveriges Kommuner och Regioner har jobbat tillsammans mot sedan 2016. Både Johan Ingelskog och Jeanette Hedberg sitter i den gemensamma styrgrupp som sätter upp mål för det fortsatta arbetet.

I dagens avsnitt av Förhandlaran diskuterar de varför SKR som arbetsgivare tycker heltid som norm är viktigt samt vilka nya mål styrgruppen precis har satt upp.

Som vanligt delas det också ut en foliehatt, lyssna på avsnittet för att få reda på vem som får bära den.

Förhandlarna finns nu också på Spotify, men det går självklart lika bra att lyssna i din vanliga poddspelare eller här.