Årets fackliga hjälte 2022!

Sektion Sundsvall Vård och Omsorg fick den 1 maj ta emot priset - Årets fackliga hjälte 2022 på stora scenen i Sundsvall!

Sundsvall Vård och Omsorg.
Tv: Karolina Sundberg - Vice ordförande och förtroendevald, Andreas Mörtsjö - förtroendeval, Sanna Edin Berg - förtroendevald och Åsa Selander - sektionsordförande.
Foto: Sundsvall Vård och Omsorg.

Med motiveringen:

"För deras gedigna fackliga arbete och god samverkan med arbetsgivaren under en ständigt pågående pandemi som kräver både bra och blixtsnabba beslut och en tydligt, god och trygg arbetsmiljö. Innan valet genomförde Kommunal och Socialdemokraterna ett handslag som innebar att delade turen skulle bort. Målet är att fler välfärdsarbetare ska ha möjlighet att arbeta heltid och att således ska behovet av vikarier minska. Det är nu på gång på ett antal arbetsplatser."

Stort grattis till sektion Sundsvall Vård och Omsorg!

Detta pris är inte bara till oss sektionsföreträdare. Priset är till oss alla! Alla fantastiska skyddsombud, arbetsplatsombud och huvudskyddsombud ute på arbetsplatserna. Tillsammans är vi starka och kan göra skillnad!