Fackliga kurser och utbildningar i Västerbotten

Fackliga kurser och utbildningar
Lär dig mer om dina rättigheter och skyldigheter
Foto: Kommunal
Här hittar du information om våra fackliga kurser och utbildningar som Kommunal Västerbotten anordnar samt länkar till våra samarbetspartners ABF och LO

Grundkurs för arbetsplatsombud
Detta är en funktionsutbildning som vänder sig till dig som nyvalt arbetsplatsombud. Grundutbildningen för arbetsplatsombud är lika oavsett var i Kommunal eller var i landet som utbildningen sker. Då utbildningen sker vid fyra tillfällen, totalt åtta dagar, kommer du mellan tillfällena träffa erfarna sektionsföreträdare som kommer hjälpa dig att växa in i uppdraget.

Sektionsföreträdarutbildning för dig med ett förtroendeuppdrag
Utbildningarna riktar sig till dig med ett sektionsuppdrag inom Kommunal Västerbotten. Kanske sitter du i en styrelse eller är ansvarig på sektionen för arbetsplatsombuden.

Kontakta din sektion för mer information.

Din sektions kontaktuppgifter hittar du här

ABF, LO och Medlefors
Det finns även kurser som inte Kommunal anordnar själv. Nedan hittar du länkar till kurser och cirklar som LO, ABF  och Medlefors anordnar.
Som medlem ersätter Kommunal dig med upp till 800: - en gång per år om du går en studiecirkel hos ABF. Som medlem i Kommunal anmälder du dig enklast till en cirkel via din sektion. Då du anmäler dig via sektionen slipper du som medlem ligga ute med pengar då ABF fakturerar Kommunal. Men givetvis kan du betala avgiften och gå med kvittot till din sektion i efterhand.

LO kurser

ABF studiecirklar och kurser

Medlefors utbildningscenter

Till dig som anordnar en aktivitet – förtroendevald eller anställd