Semestra i härliga Tärnaby

I Tärnaby finns alla förutsättningar för att din semester skall bli ett minne för livet. Skidspår, korta och långa turer på fjället – bara att välja. Slalombackar finns både i Tärnaby och Hemavan. Fiske, svampplockning, fjällvandring är andra aktiviteter som finns i Tärnafjällen.

Lift
Liftvy
Foto: Kommunal

En medlemsförmån för dig som medlem i Kommunal är att du kan hyra en av våra stugor eller lägenheter i Tärnaby.  Du finner dem vid Tärnabys västra utfart.

Kommunal Västerbotten har sex stugor och fyra lägenheter till uthyrning. Stugorna ligger ovanför campingen och våra lägenheter står med bästa tänkbara ski-in/ski-out läge vid linbanan.

Information om stugor och lägenheter

Våra sex stugor och fyra lägenheter är för självhushåll. Två stugor och två lägenheter är djurfria. Stugorna är 45 kvm  och lägenheterna är 42 kvm. Våra stugor har sex bäddar och våra lägenheter har fyra, plus en bäddsoffa som går att bädda ut till dubbelsäng. Samtliga stugor och lägenheter har komplett köksutrustning, kaffebryggare, mikrovågsugn, WC, dusch, torkskåp, TV och eluttag för motorvärmare.

Stugbokning

Vi öppnar onlinebokningen den 15 oktober 09:00 för nästkommande år.
Det varierar under året hur du kan boka. Vissa veckor går endast boka helvecka, andra både hel samt sön-tors och tors-sön och andra veckor går det även boka enskilda dagar.  Du lägger in önskat ankomstdatum och hemresedatum så ser du vad som finns tillgängligt direkt i onlinebokningen.

Du bokar själv din stuga och betalar den med faktura som skickas till dig per mejl. Fakturan betalar du 30 dagar innan ankomst.

Är du medlem i Svenska Kommunal Pensionärerna (SKPF) och inte kan boka online så mejlar du stugan.vasterbotten@kommunal.se  så hjälper vi dig.

Vid bristfällig städning debiteras hyrestagaren för den faktiska städkostnaden.
Om du förlorar nyckeln till den stuga/lägenhet du hyr kan reservnyckel kvitteras ut hos Sahlströms Fastighetsservice mot en avgift på 500 kronor.

Vunnit en veckovistelse?

Har du, som är medlem i Kommunal Västerbotten, vunnit en gratis veckovistelse gäller vinsten det året samt ytterligare två kalenderår. Vinsten kan inte bytas mot kontanter.
Du gör en stugbokning online i vanlig ordning och använder din kampanjkod som du fått på vinstbeviset.

Avbokning

Vill du avboka din vistelse gör du det själv på onlinebokningen.
Logga in på din användare och avboka din vistelse.
Har du betalt hyran och måste avboka, mejlar du stugan.vasterbotten@kommunal.se

Vem får hyra våra stugor?

Det är endast medlemmar i Kommunal, medlemmar i Svenska Kommunalpensionärernas Förbund, SKPF, (som tidigare varit medlem i Kommunal) och anställda i Kommunal Västerbotten har möjlighet att hyra.

Inte medlem?
Bli medlem här

E-post: stugan.vasterbotten@kommunal.se
Telefon växel: 010-442 70 00
Adress: Gösta Skoglunds väg 33, 90736 Umeå

Välkommen till Hemavan Tärnaby!