Semesterstugor i Skåne

Du som är medlem i Kommunal Skåne har förmånen att hyra någon av våra mysiga semesterstugor som finns i Beddingestrand, Skummeslöv och på Ven. Du bokar enkelt via Mina Sidor!

Stuga i Beddingestrand
Stuga i Beddingestrand fotograferad i motljus.
Foto: Karin Jacobsson

Nu kan du som är medlem i Kommunal boka en semesterstuga! 

Du som är medlem i Kommunal Skåne* kan boka en av våra härliga semesterstugor belägna på tre platser runt om i Skåne. Stugorna finns i Beddingestrand (7 stycken), Skummeslöv (2 stycken) samt på Ven (1 stuga). 

Nedan finner du gällande bokningsregler. Observera att det är ditt ansvar som stugbokare att ta del av dem och säkerställa att du förstått dem. Om du finner någonting oklart, hör av dig så förklarar vi gärna det som känns oklart. På förekommen anledning uppmanar vi dig att INTE boka stuga innan du förstått förutsättningarna för avbokning och betalning. 

Mina sidor

Bokningen gör du via Mina Sidor (inloggning krävs). Observera att det är ditt ansvar som stugbokare att ta del av bokningsreglerna nedan och säkerställa att du förstått dem. Du omdirigeras till Kommunals bokningssida där du kommer att kunna boka tillgängliga stugor. 

*Inte medlem? Bli medlem på Bli medlem

Förutsättningar vid uthyrning

Du måste vara medlem i Kommunal avdelning Skåne för att hyra stuga. 

Tillhör du annan avdelning inom Kommunal, vänd dig till din avdelning för att ta del av den avdelningens eventuella stugor. 

Inget kösystem tillämpas. 

Sommarveckorna öppnar för bokning den 1 april. 

Under sommarveckorna (vecka 25-33) får du boka en stuga åt gången. Ny stuga får bokas först efter det att den första veckans stughyra är avslutad. Detta för att så många som möjligt ska få möjlighet att hyra stuga. 

Bokning och betalning

Bokar du en stuga under sommaren, det vill säga vecka 25 till och med vecka 33, är bokningen bindande från det att du får en bekräftelse från oss. Fakturan skickas ut direkt efter bokningen, och den ska betalas inom tio dagar – dock senast dagen innan du ska komma. Om du inte betalar i tid förfaller bokningen, men du är fortfarande skyldig att betala fakturan.

För bokningar under övriga veckor, det vill säga vecka 1–24 samt 34–52, skickas fakturan månaden efter att vi tagit emot din bokning. Vilken betalningstid som gäller framgår tydligt på fakturan.

Avbokning

Om du behöver avboka din stuga ska det göras skriftligen via mejl till stugbokning.skane@kommunal.se. Avbokningar som skickas på annat sätt – till exempel via telefon, sms, annan mejladress eller muntligt – godtas inte och räknas inte som giltiga.

Återbetalning vid sjukdom/olycksfall

Du kan bara få tillbaka pengar om du skickar in ett läkarintyg som styrker att du inte kan nyttja din bokning. Intyget ska skickas till stugbokning.skane@kommunal.se senast sju dagar efter att du har avbokat. Kommer intyget in senare än så, har du tyvärr inte rätt till återbetalning.

Utebliven betalning

Om du inte betalar i tid skickar vi ut en (1) betalningspåminnelse. Om fakturan fortfarande inte är betald efter det, tas bokningen bort och stugan blir tillgänglig för andra att hyra. Du är trots det fortsatt betalningsskyldig för den bokning du gjort. Ärendet kan därefter lämnas vidare för inkasso.

Ditt ansvar

Som bokare ansvarar du för att vi får rätt kontaktuppgifter, särskilt en korrekt e-postadress. Bekräftelse och faktura skickas till den adress du själv angett vid bokning. Om e-postadressen är felaktig, eller om du inte får bekräftelsen eller fakturan som förväntat, är det fortfarande ditt ansvar att själv höra av dig och be om den.

Bokningsregler

Bokning och betalning

Om du bokar vecka 25–33 (sommaren):

  • Bokningen är bindande direkt när du får bekräftelse från oss.
  • Du får en faktura direkt efter bokning.
  • Fakturan ska betalas inom 10 dagar, men senast dagen innan du ska komma.
  • Om du inte betalar i tid förfaller din bokning, men du är fortfarande betalningsskyldig.

Om du bokar andra veckor (vecka 1–24 eller 34–52):

  • Du får fakturan månaden efter att du har bokat.
  • Betalningsregler står på fakturan. 
Fakturering

Om du bokar vecka 25–33 (sommaren):

  • Du får en faktura direkt efter bokning.
  • Fakturan ska betalas inom 10 dagar, men senast dagen innan du ska komma.
  • Om du inte betalar i tid förfaller din bokning, men du är fortfarande betalningsskyldig.

Om du bokar andra veckor (vecka 1–24 eller 34–52):

  • Du får fakturan månaden efter att du har bokat.
  • Betalningsregler står på fakturan. 

Utebliven betalning

  • Vi skickar en (1) påminnelse vid utebliven betalning.
  • Vid utebliven betalning efter påminnelse, tas bokningen bort och stugan öppnas upp för uthyrning.
  • Du är trots detta fortfarande skyldig att betala fakturan för den bokning du gjort.
  • Ärendet kan skickas vidare för inkasso.
Avbokning
  • Avbokning görs skriftligt via mejl till: stugbokning.skane@kommunal.se
  • Observera! Vi tar inte emot avbokningar via telefon, sms, andra e-postadresser eller på annat sätt. Dessa beaktas ej. 
Utebliven betalning
  • Vi skickar en (1) påminnelse vid utebliven betalning.
  • Vid utebliven betalning efter påminnelse, tas bokningen bort och stugan öppnas upp för uthyrning.
  • Du är trots detta fortfarande skyldig att betala fakturan för den bokning du gjort.
  • Ärendet kan skickas vidare för inkasso.
Återbetalning vid sjukdom/olycksfall
  • Du kan bara få tillbaka pengar om du skickar in ett läkarintyg.
  • Intyget ska skickas till stugbokning.skane@kommunal.se senast sju dagar efter att du har avbokat.
  • Om intyget kommer för sent så får du inte tillbaka pengar.
Ditt ansvar som bokare
  • Du ansvarar för att vi får rätt kontaktuppgifter.
  • Säkerställ särskilt att din e-postadress är korrekt.
  • Vi skickar bekräftelse och faktura till den e-postadress du uppgett.
  • Om e-postadressen är fel, och du inte får bekräftelse och faktura är det ändå du som ansvarar för att i sådant fall eftersöka bekräftelse och faktura.

Har du frågor?

Undrar du någonting gällande stugbokning? Våra telefontider är måndag och torsdag, klockan 13-14. Telefonnumret är 010-442 70 00

Du kan också skicka e-post till oss på stugbokning.skane@kommunal.se


💬 Vill du ha hjälp att förstå vad något betyder? Hör av dig! Vi finns här för dig! 

Kontakta Kommunal

Har du frågor om medlemskap eller behöver du hjälp i något som rör ditt arbetsliv? Ring, så hjälper vi dig!

010-442 70 00Öppettider och andra kontaktvägar