Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Vara-Essunga-Grästorp

Denna sektion tillhör avdelning Vänerväst
Välkommen till Kommunal Vara-Essunga-Grästorp

Du kan träffa oss i både Vara, Essunga och Grästorp enligt följande öppettider:

Vara

Öppet för besök tisdag & torsdag 8.00 -16.00 (lunch 12-13)
Allégatan 46
534 32 Vara

Essunga

Öppet för besök tisdag 13.00 -16.00
Ängsgatan 2
465031 Nossebro

Grästorp

Öppet för besök tisdag 8.00-16.00(lunch 12-13)
Kommunens Hus
Jon Jespersgatan 28
467 22 Grästorp

Vid besök övrig tid sker det enligt överenskommelse med kontoren i Vara, Essunga eller Grästorp.

Välkommen med dina fackliga frågor på mejl eller telefon!

Besök oss gärna på Facebook: https://www.facebook.com/Kommunal-Vara-890246294390341/

Besöksadress:
Vara: Allégatan 46, Essunga: Ängsgatan 2, Grästorp: Kommunens Hus Jons jespersgata 28
53432 VARA
Karta
Postadress:
vara vårdcentral
53423 VARA
Öppettider:
Vara öppet tisdag och torsdagar 8-16 lunch 12-13. Essunga öppet tisdagar 13-16. Grästorp Öppet tisdagar 8-16 lunch 12-13.
Telefon:
Ordförande:
Anna Magnusson

Vänerväst

Våra nyheter

Radhika Good från Mariestad

Radhika, undersköterska i Mariestad blev årets handledare inom Vård och omsorgscollege

Radhika Good, undersköterska i Mariestad och en av Kommunals yrkesskickliga medlemmar, blev häromdagen utsedd till årets handledare i Sverige inom vård och omsorgscollege! Här kan du läsa mer om henne och hennes spännande uppdrag
Facklig framgång i Ulricehamn

Facklig framgång för lokalvårdare i Ulricehamn

I september i år efter månader av hårt slit och förhandlingar fick Ingela, Katarina och Annette som jobbar som lokalvårdare i Ulricehamn äntligen ett glädjande besked. De skulle få ut ersättning för de mil de kört i tjänsten med egna bilar från ett och ett halvt år tillbaka. Ett resultat av fackligt arbete!
Eva-Britt Sten, skyddsombud

Eva-Britts engagemang gav förbättrad arbetsmiljö i Tranemos nattpatrull

Eva-Britt Sten är undersköterska och jobbar natt på hemtjänsten i Tranemo kommun. Hon har blivit nominerad till årets skyddsombud i Västsverige 2018. Läs om förbättringarna hon drivit igenom på sin arbetsplats!
Marlene Benedixen, huvudskyddsombud för Kommunal på ISS Alingsås

Marlene gör arbetsmiljön bättre i Alingsås

Marlene Bendixen jobbar som restaurangbiträde på Gustav Adolfsskolan i Alingsås. Hon är också Kommunals huvudskyddsombud på ISS Alingsås som sedan maj 2010 bedriver måltidsverksamheten i Alingsås kommun. Marlene är en av dem som blivit nominerad till årets skyddsombud i Västsverige 2018.
Kalle Blomgren, ambulanssjukvårdare på NÄL i Trollhättan

Möt ambulanssjukvårdaren Kalle på Norra Älvsborgs Länssjukhus

Den 11 februari är det internationella 112-dagen. En dag då man vill uppmärksamma människor runt om i EU-länderna att 112 är larmnumret du ringer om du behöver hjälp i en nödsituation. Vi vill lyfta fram Kalle Blomgren, ambulanssjukvårdare och förtroendevald i Kommunal. Här kan du läsa om hans vardag på ambulansen på Norra Älvsborgs Sjukhus.
De fem tävlande i deltävlingen i yrkes-SM i falköping, näst längst till höger vinnaren Amanda De La Haye

Modiga blivande undersköterskor tävlade i yrkes-SM i Falköping

I tisdags gick en av deltävlingarna i yrkes-SM på Ållebergsgymnasiet i Falköping. Yrkes-SM är en tävling som årligen hålls i Sverige. Ett av syftena med yrkes-SM är att öka intresset och statusen för yrkesutbildningarna. Fem deltagare tävlade i hemsjukvård/hemvård och vi kan konstatera att undersköterska är ett högst kvalificerat yrke som kräver stora kunskaper. Vinnaren blev Amanda De La Haye från Alströmergymnasiet i Alingsås.
Dags att göra heltid till norm

Dags att göra heltidsarbete till norm i Västra Götaland

Förra våren kom Kommunal och Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) överens om att heltidsarbete ska vara norm och att fler ska arbeta heltid. Enligt kollektivavtalet skulle handlingsplanen för varje kommun vara färdig den 31 december 2017. För oss har heltidsfrågan många bottnar skriver Jenni Moverare, ordförande Kommunal Vänerväst och Lena Dalstam, ordförande Kommunal MTG.
Jan-Erik Lundström är brandman och förtroendevald i Alingsås. Står framför brandbil.

Möt brandmannen Jan-Erik i Alingsås

Här får du möta Jan-Erik Lundström som jobbar som brandman på räddningstjänsten i Alingsås.
Mötesplats för unga Vänerväst

Stort engagemang på mötesplats för unga i Vänerväst

Under två dagar förra veckan träffades medlemmar från Kommunal Vänerväst i Herrljunga för att vara med på årets Mötesplats för unga.

Kommunal MTG har lyckats med värvningen

Under sommarmånaderna var det stor värvningskampanj inom hela Kommunal. Den sektion i avdelning Vänerväst som lyckades bäst i juli och augusti var sektion MTG (Mariestad, Töreboda och Gullspång). Läs deras framgångsrecept.