Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Vänersborg

Denna sektion tillhör avdelning Vänerväst
Välkommen till Kommunal Vänersborg.

Vårt kontor hittar du på Sundsgatan 17 i Vänersborg. Välkommen att kontakta oss med dina fackliga frågor.

Du kan också besöka vår Facebook-sida för att få de senaste nyheterna från vår sektion. https://www.facebook.com/KommunalVanersborg/?ref=ts&fref=ts

Besöksadress:
Sundsgatan 17
46233 VÄNERSBORG
Karta
Postadress:
Sundsgatan 17
46233 VÄNERSBORG
Öppettider:
Öppet för besök: Mån, Ons, Fre 7-16, Lunch 12-13. Telefon öppet: Mån, ons, fre 8-16.
Telefon:
Ordförande:
Theresia Andersson

Vänerväst

Våra kalenderhändelser

Våra nyheter

Dags att göra heltid till norm

Dags att göra heltidsarbete till norm i Västra Götaland

Förra våren kom Kommunal och Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) överens om att heltidsarbete ska vara norm och att fler ska arbeta heltid. Enligt kollektivavtalet skulle handlingsplanen för varje kommun vara färdig den 31 december 2017. För oss har heltidsfrågan många bottnar skriver Jenni Moverare, ordförande Kommunal Vänerväst och Lena Dalstam, ordförande Kommunal MTG.
Jan-Erik Lundström är brandman och förtroendevald i Alingsås. Står framför brandbil.

Möt brandmannen Jan-Erik i Alingsås

Nu i december är det branschmånad Räddningstjänst med fokus på brandmän. Branschmånad är ett projekt som Kommunal startat för att belysa alla olika branscher som organiseras inom Kommunal. Här får du möta Jan-Erik Lundström som jobbar som brandman på räddningstjänsten i Alingsås.
Mötesplats för unga Vänerväst

Stort engagemang på mötesplats för unga i Vänerväst

Under två dagar förra veckan träffades medlemmar från Kommunal Vänerväst i Herrljunga för att vara med på årets Mötesplats för unga.

Kommunal MTG har lyckats med värvningen

Under sommarmånaderna var det stor värvningskampanj inom hela Kommunal. Den sektion i avdelning Vänerväst som lyckades bäst i juli och augusti var sektion MTG (Mariestad, Töreboda och Gullspång). Läs deras framgångsrecept.
Per Gustavsson Ryderup arbetsplatsombud Trollhättan

Pers engagemang gjorde skillnad för många stödassistenter i Trollhättan

Läs historien om arbetsplatsombudet Per och hur hans engagemang ledde till en facklig framgång för stödassistenter i Trollhättan.
Diana Käll och Susanne Nilsson Rehabassistenter på Vara kommun skruvar på en rullator

Diana och Susanne - två av Kommunal Vänervästs rehabassistenter

Idag är det internationella sjukgymnastikens dag. En av Kommunals yrkesgrupper rehabassistenter arbetar inom detta område. Här får ni träffa Susanne Nilsson och Diana Käll två av Kommunal Vänervästs rehabassistenter.
Fredrik Rydell Kommunal trollhättans ordförande står utomhus vid en grön buske

Fredrik är Kommunal Trollhättans nya ordförande

Fredrik Rydell är undersköterskan och brottartränaren som i våras blev Kommunal Trollhättans nya ordförande.
Charlott Malm står utomhus under ett träd i solsken

Charlott vill öka anställningstryggheten för Vänervästs personliga assistenter

Idag den 4 juni är det assistansens dag. Därför vill vi ta tillfället att lyfta fram Charlott Malm, personlig assistent och ett av våra regionala fackliga ombud.
Avtackning av Berit Müllerström på Vara konserthus. Tina Dalström delar ut hedersmedlemsskapet

Årsmöte på Kommunal Vänerväst

Den 27 april hölls Kommunal Vänervästs årsmöte.
Bild på Monica på Region Öst och Jennifer

Jennifer tog hjälp av facket – fick fast jobb

Den 6 juni förra året tog livet en ny riktning för Jennifer. Efter att under flera år arbetat som timvikarie inom lantbruk fick hon fast anställning en vecka innan hon födde sitt andra barn.