Mark

Denna sektion tillhör avdelning Vänerväst
Välkommen till Kommunal Mark.

Oss hittar du på Backagårdsgatan 11 i Kinna. Kom gärna till oss med dina fackliga frågor, men ring gärna först så att vi inte är ute på uppdrag.

Snart sommar och här är våra öppettider sommaren 2020:

Vecka 27-30 har vi telefontid tisdag 13-16, onsdag 8-12 och torsdag 13-16. Vi tar bara emot bokade besök då våra lokaler byggs om till och med vecka 40. Ringa eller mejla om du vill boka ett möte. Den 18/6 (dagen innan midsommar) stänger telefonväxeln klockan 15.

Besöksadress:
Backagårdsgatan 11
51157 KINNA
Karta
Postadress:
Marks kommun
51180 KINNA
Öppettider:
Telefontid måndag,onsdag,fredag 8-12 och tisdag,torsdag 13-16. Under vissa tider kan det vara så att Ulricehamn-Kind svarar i telefonen då vi har ett sammarbete med dem. Vi finns på plats under samma tider men ring innan besök, ifall vi är ute på arbetsplatsbesök. Välkomna !
Telefon:
Ordförande:
Magdalena Fallqvist

Vänerväst

Våra nyheter

Facklig framgång i Borås

Sofia blev felaktigt avskedad - fick 97000 kronor!

Sofia jobbar som personlig assistent. Den 22 maj blev hon uppsagd muntligt av sin arbetsgivare - det vill säga på oskälig grund. Hon vände sig då till Kommunal som hjälpte Sofia till att få upprättelse och 97 000 kronor.
Facklig framgång på Borås djurpark

Facklig framgång: Efter Kommunals larm - nu måste Borås djurpark åtgärda arbetsmiljön!

Efter att Kommunals skyddsombud larmade om brister i arbetsmiljön i höstas har nu arbetsmiljöverket tagit ställning. Djurparken hotas av vite om inte en riskbedömning görs av alla 65 djurarter innan den 15 juni i år.
Malin Falk Forsberg och Ulrika Hjort, djurvårdare i Alingsås

Malin och Ulrika i Alingsås, djurvårdare med intresse att utbilda!

I hjärtat av Alingsås finns Nolhaga park. I parken ligger Nolhaga lantgård där flera svenska lantraser bor. Häng med dit och träffa två djurvårdare, Malin Falk och Ulrika Hjort!
Representantskap Vänerväst

Framtidsvisioner och årsplanering på Kommunal Vänervästs representantskapsmöte

Den 14 november träffades representantskapet i Kommunal Vänerväst för höstmöte i Lidköping.
Kockar på Solgårdens kök i Vara

Träffa kockarna på Solgården i Vara som lagar Sveriges bästa mat!

Följ med in i köket på äldreboendet Solgården i Vara och träffa några av kockarna som lagar den bästa maten i Sverige.
Facklig framgång i Ulricehamn

Facklig framgång för lokalvårdare i Ulricehamn

I september i år efter månader av hårt slit och förhandlingar fick Ingela, Katarina och Annette som jobbar som lokalvårdare i Ulricehamn äntligen ett glädjande besked. De skulle få ut ersättning för de mil de kört i tjänsten med egna bilar från ett och ett halvt år tillbaka. Ett resultat av fackligt arbete!
Eva-Britt Sten, skyddsombud

Eva-Britts engagemang gav förbättrad arbetsmiljö i Tranemos nattpatrull

Eva-Britt Sten är undersköterska och jobbar natt på hemtjänsten i Tranemo kommun. Hon har blivit nominerad till årets skyddsombud i Västsverige 2018. Läs om förbättringarna hon drivit igenom på sin arbetsplats!
Marlene Benedixen, huvudskyddsombud för Kommunal på ISS Alingsås

Marlene gör arbetsmiljön bättre i Alingsås

Marlene Bendixen jobbar som restaurangbiträde på Gustav Adolfsskolan i Alingsås. Hon är också Kommunals huvudskyddsombud på ISS Alingsås som sedan maj 2010 bedriver måltidsverksamheten i Alingsås kommun. Marlene är en av dem som blivit nominerad till årets skyddsombud i Västsverige 2018.
Kalle Blomgren, ambulanssjukvårdare på NÄL i Trollhättan

Möt ambulanssjukvårdaren Kalle på Norra Älvsborgs Länssjukhus

Den 11 februari är det internationella 112-dagen. En dag då man vill uppmärksamma människor runt om i EU-länderna att 112 är larmnumret du ringer om du behöver hjälp i en nödsituation. Vi vill lyfta fram Kalle Blomgren, ambulanssjukvårdare och förtroendevald i Kommunal. Här kan du läsa om hans vardag på ambulansen på Norra Älvsborgs Sjukhus.
De fem tävlande i deltävlingen i yrkes-SM i falköping, näst längst till höger vinnaren Amanda De La Haye

Modiga blivande undersköterskor tävlade i yrkes-SM i Falköping

I tisdags gick en av deltävlingarna i yrkes-SM på Ållebergsgymnasiet i Falköping. Yrkes-SM är en tävling som årligen hålls i Sverige. Ett av syftena med yrkes-SM är att öka intresset och statusen för yrkesutbildningarna. Fem deltagare tävlade i hemsjukvård/hemvård och vi kan konstatera att undersköterska är ett högst kvalificerat yrke som kräver stora kunskaper. Vinnaren blev Amanda De La Haye från Alströmergymnasiet i Alingsås.