Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Habo/Mullsjö

Denna sektion tillhör avdelning Sydväst
Kommunal sektion Habo/Mullsjö är en sektion inom Kommunal avdelning Sydväst (Jönköpings- och Hallands län).

I sektion Habo/Mullsjö ingår anställda i Habo- och Mullsjö Kommun i både i kommunal, kooperativ och privat regi. Sektion Habo/Mullsjö organiserar bland annat elevassistenter, undersköterskor, kockar och måltidsbiträden, drifttekniker, barnskötare, och vaktmästare. Kontakta gärna oss om du har frågor om facket, din anställning eller din lön!

Sektion Habo/Mullsjö har två expeditioner, en i Habo och en i Mullsjö.

Kontaktuppgifter expedition Mullsjö:

Adress: Parkvägen 12, 565 32 Mullsjö
Telefon: 0392 - 14 221

Besöksadress:
Jönköpingsvägen 22
56631 HABO
Karta
Postadress:
Jönköpingsvägen 22
56631 HABO
Öppettider:
Mullsjö: Måndagar 08.00-17.00 Telefontid: 08.00-12.00 Habo: Tisdagar och torsdagar 08.00-16.30 Telefontid: 08.00-12.00
Telefon:
Ordförande:
Annika Bohm

Sydväst

Våra nyheter

Hammid Mohammadi tilldelas vandringspriset för att han har lyckats omsätta arbetsplatsens värdergrund på ett bra sätt.

Hammid är den bästa kollegan inom psykiatrin

Sedan 2003 har psykriatriska kliniken i Eksjö ett vandringspris som delas ut till den eller de som bäst levt upp till klinikens värdegrund som kan sammanfattas ”Vi bryr oss-för ett bra liv”. Skötaren Hamid Mohammadi förvaltar vandringspriset under 2019.
- Hyllningen är tack vare min dotter Louise, berättar undersköterskan Bibbi Farkas Olsson som nu hyllas nationellt.

Undersköterskan Bibbi Farkas Olsson hyllas nationellt

Hyllningsinitiativet 5% har om syfte att öka synligheten för undersköterskor i Sverige. Nu hyllas undersköterskan Bibbi Farkas Olsson från Eksjö.
Närmare 80 medlemmar samlades för att diskutera sin situation på jobbet.

Medlemmar formar strategigrupp för att belysa sin vardag på jobbet

För att budgetanpassa verksamheter inom Vård&Omsorg i Gislaveds kommun sker förändringar på många medlemmars arbetsplats. Därför kallade sektion Gislaved/Gnosjö till ett medlemsmöte. Närmare 80 medlemmar slöt upp för att diskutera hur de påverkas av budgetanpassningarna.
Medlemmar som arbetar i nattorganisationen samlades innan kommunfullmäktiges sammanträde i Skillingehus, Vaggeryds kommun.

Allt ljus på natten under kommunfullmäktige i Vaggeryds kommun

Under gårdagens (25/2) kommunfullmäktige i Vaggeryds kommun var neddragningar i nattorganisationen ett hett ämne. Socialdemokraternas anförande möttes av applåder då de bad Femklövern bekänna färg under mötet. Dock blev inte så fallet, i stället hänvisade politikerna till Socialnämnden som kommit med förslaget.
Det är i mötet som något händer; vi blir en starkare förening!

Hjärtliga möten under hjärtedagen

Under Alla hjärtans dag träffade avdelning Sydväst medlemmar runtom i Jönköpings och Hallands län. Hjärtliga möten som stärker vår förening.
Kocken Egon har värvat alla sina kollegor med sitt engagemang.

I en värld full av egon sticker kocken Egon ut

Sedan tonåren har kocken Egon Jörgensen varit fackligt engagerad. Han tror att det är intresset för politik som varit drivkraften under alla dessa år. I dag arbetar han i Habo kommun och har genom sitt engagemang skapat hundraprocentig organisationsgrad på sin arbetsplats.

Debattartikel: Dra inte ner på nattorganisationen i Vaggeryds kommun

I dagens Jönköpingsposten (8/2 2019) skriver nattorganisationen i Vaggeryds kommun en debattartikel tillsammans med stöd av sektion Vaggeryd/Värnamo. Bakgrunden till reaktionerna kommer av förslaget att dra ner på personal i nattorganisationen.
Majoriteten av personalen som jobbar natt i Vaggeryds kommun samlades för att diskutera neddragningarna.

Neddragningar i Vaggeryds kommun skapar oro

Majoriteten av personalen som arbetar natt i Vaggeryds kommun samlades för ett branschmöte. Bakgrunden till mötet ligger i de föreslagna neddragningarna av nattpersonalen. Ett förslag som inte mottagits väl av medlemmarna.
Annie Alkemark är undersköterska inom hemtjänsten i Värnamo, nu jobbar hon heltid! Här tillsammans med Heiko Stone och Gorica Markovic från sektion Vaggeryd/Värnamo.

Heltidsresan i Värnamo - en fråga om jämställdhet

I Värnamo kommun arbetar man aktivt med att alla som vill ska arbeta heltid. Sedan projketet drog igång för ett år sedan har man sett att fler inom omsorgsförvaltningen har valt att arbeta heltid. - Det är en fråga om jämställdhet, säger sektionsföreträdaren Heiko Stone, sektion Vaggeryd/Värnamo.
Efter medlemsmanifestationen i Jönköping har nu en kommunikationsplan tagits fram av Jönköpings kommun.

Medlemsmanifestation ger resultat

Hälsosamma scheman i Jönköpings kommun har orsakat stora diskussioner. Det som fått medlemmarna i Kommunal att reagera är tillvägagångssättet som kommunen väljer att införa dessa scheman på. Den bristande kommunikationen mellan arbetsgivaren och personalen i Jönköpings kommun har skapat en oro och ilska hos medlemmarna.