Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Habo/Mullsjö

Denna sektion tillhör avdelning Sydväst
Kommunal sektion Habo/Mullsjö är en sektion inom Kommunal avdelning Sydväst (Jönköpings- och Hallands län).

I sektion Habo/Mullsjö ingår anställda i Habo- och Mullsjö Kommun i både i kommunal, kooperativ och privat regi. Sektion Habo/Mullsjö organiserar bland annat elevassistenter, undersköterskor, kockar och måltidsbiträden, drifttekniker, barnskötare, och vaktmästare. Kontakta gärna oss om du har frågor om facket, din anställning eller din lön!

Sektion Habo/Mullsjö har två expeditioner, en i Habo och en i Mullsjö.

Kontaktuppgifter expedition Mullsjö:

Adress: Parkvägen 12, 565 32 Mullsjö
Telefon: 0392 - 14 221

Besöksadress:
Jönköpingsvägen 22
56631 HABO
Karta
Postadress:
Jönköpingsvägen 22
56631 HABO
Öppettider:
Mullsjö: Måndagar 08.00-17.00 Telefontid: 08.00-12.00 Habo: Tisdagar och torsdagar 08.00-16.30 Telefontid: 08.00-12.00
Telefon:
Ordförande:
Annika Bohm

Sydväst

Våra nyheter

Nu anställer Vetlanda kommun barnskötare!

Facklig framgång: Barnskötare anställs i Vetlanda

- Nu när kommunen beslutat att anställa barnskötare kan vi se fram emot stabila arbetslag, säger Camilla Ström, barnskötare på Bäckagårdens förskola i Vetlanda.
Sylwia Redo Karlsson har blivit stärkt i rollen som skyddsombud.

Stipendiaten Sylwia styrde upp situationen

Barnskötaren Sylwia Redo Karlsson har arbetat med barn i 23 år. Sedan ca 5 år har hon titel planeringspedagog. Det innebär att hon avlastar förskolelärarna då de har planeringsmöten. Hon får då tid med barnen på ett sätt hon saknat.
Skriv tillbud!

Sektion Gislaved/Gnosjö tar strid tillsammans med medlemmar

Socialnämnden i Gislaveds kommun har vidtagit besparingsåtgärder. Det innebär ett tungt besked för medlemmarna i Kommunal. – Nu mobiliserar vi oss och tar strid för medlemmarna, säger sektionsorförande Maybritt Reljanovic.
Hammid Mohammadi tilldelas vandringspriset för att han har lyckats omsätta arbetsplatsens värdergrund på ett bra sätt.

Hamid är den bästa kollegan inom psykiatrin

Sedan 2003 har psykriatriska kliniken i Eksjö ett vandringspris som delas ut till den eller de som bäst levt upp till klinikens värdegrund som kan sammanfattas ”Vi bryr oss-för ett bra liv”. Skötaren Hamid Mohammadi förvaltar vandringspriset under 2019.
- Hyllningen är tack vare min dotter Louise, berättar undersköterskan Bibbi Farkas Olsson som nu hyllas nationellt.

Undersköterskan Bibbi Farkas Olsson hyllas nationellt

Hyllningsinitiativet 5% har om syfte att öka synligheten för undersköterskor i Sverige. Nu hyllas undersköterskan Bibbi Farkas Olsson från Eksjö.
Närmare 80 medlemmar samlades för att diskutera sin situation på jobbet.

Medlemmar formar strategigrupp för att belysa sin vardag på jobbet

För att budgetanpassa verksamheter inom Vård&Omsorg i Gislaveds kommun sker förändringar på många medlemmars arbetsplats. Därför kallade sektion Gislaved/Gnosjö till ett medlemsmöte. Närmare 80 medlemmar slöt upp för att diskutera hur de påverkas av budgetanpassningarna.
Medlemmar som arbetar i nattorganisationen samlades innan kommunfullmäktiges sammanträde i Skillingehus, Vaggeryds kommun.

Allt ljus på natten under kommunfullmäktige i Vaggeryds kommun

Under gårdagens (25/2) kommunfullmäktige i Vaggeryds kommun var neddragningar i nattorganisationen ett hett ämne. Socialdemokraternas anförande möttes av applåder då de bad Femklövern bekänna färg under mötet. Dock blev inte så fallet, i stället hänvisade politikerna till Socialnämnden som kommit med förslaget.
Det är i mötet som något händer; vi blir en starkare förening!

Hjärtliga möten under hjärtedagen

Under Alla hjärtans dag träffade avdelning Sydväst medlemmar runtom i Jönköpings och Hallands län. Hjärtliga möten som stärker vår förening.
Kocken Egon har värvat alla sina kollegor med sitt engagemang.

I en värld full av egon sticker kocken Egon ut

Sedan tonåren har kocken Egon Jörgensen varit fackligt engagerad. Han tror att det är intresset för politik som varit drivkraften under alla dessa år. I dag arbetar han i Habo kommun och har genom sitt engagemang skapat hundraprocentig organisationsgrad på sin arbetsplats.

Debattartikel: Dra inte ner på nattorganisationen i Vaggeryds kommun

I dagens Jönköpingsposten (8/2 2019) skriver nattorganisationen i Vaggeryds kommun en debattartikel tillsammans med stöd av sektion Vaggeryd/Värnamo. Bakgrunden till reaktionerna kommer av förslaget att dra ner på personal i nattorganisationen.