Falköping - Tidaholm

Denna sektion tillhör avdelning Vänerväst
Välkommen till sektion Falköping-Tidaholm.

Oss kan du träffa både i Falköping och Tidaholm på följande adresser:

Falköping

521 46 Falköping

Tidaholm

Norra Kungsvägen 11
522 31 Tidaholm

Vårt telefonnummer: 010-442 85 04

Här kan du läsa senaste nytt från vår styrelse!

Besöksadress:
52142 FALKÖPING
Karta
Postadress:
52142 FALKÖPING
Öppettider:
Sommaröppet v. 26-33 FALKÖPING: tisdag 08:00-12:00 & Torddag 12:00-16:00. TIDAHOLM: Måndag 08:00-16:00 lunch 12:00-13:00 _________________________________________________________________ För besök: FALKÖPING: Tisdag & Torsdag 08:00-16:00, lunch 12:00.13:00. TIDAHOLM: Måndag & Torsdag 12:00-16:00 TELEFON: Måndag 08:00-11:00, 12:00-16:00 Tisdag 08:00-12:00, 13:00-16:00, Onsdag 08:00-12:00, Torsdag 08:00-12:00, 13:00-16:00
Telefon:
Ordförande:
Hanna Nord

Vänerväst

Våra nyheter

Facklig framgång i Borås

Sofia blev felaktigt avskedad - fick 97000 kronor!

Sofia jobbar som personlig assistent. Den 22 maj blev hon uppsagd muntligt av sin arbetsgivare - det vill säga på oskälig grund. Hon vände sig då till Kommunal som hjälpte Sofia till att få upprättelse och 97 000 kronor.
Facklig framgång på Borås djurpark

Facklig framgång: Efter Kommunals larm - nu måste Borås djurpark åtgärda arbetsmiljön!

Efter att Kommunals skyddsombud larmade om brister i arbetsmiljön i höstas har nu arbetsmiljöverket tagit ställning. Djurparken hotas av vite om inte en riskbedömning görs av alla 65 djurarter innan den 15 juni i år.
Malin Falk Forsberg och Ulrika Hjort, djurvårdare i Alingsås

Malin och Ulrika i Alingsås, djurvårdare med intresse att utbilda!

I hjärtat av Alingsås finns Nolhaga park. I parken ligger Nolhaga lantgård där flera svenska lantraser bor. Häng med dit och träffa två djurvårdare, Malin Falk och Ulrika Hjort!
Representantskap Vänerväst

Framtidsvisioner och årsplanering på Kommunal Vänervästs representantskapsmöte

Den 14 november träffades representantskapet i Kommunal Vänerväst för höstmöte i Lidköping.
Facklig framgång i Falköping

Facklig framgång: Nu får elevassistenter fria pedagogiska måltider på jobbet i Falköping!

Fria pedagogiska måltider inom förskolan har länge varit en självklarhet i Falköping. Men för elevassistenter inom särskolan har inte samma regler gällt. Detta trots att deras närvaro under måltiderna har avgörande betydelse för eleverna.
Kockar på Solgårdens kök i Vara

Träffa kockarna på Solgården i Vara som lagar Sveriges bästa mat!

Följ med in i köket på äldreboendet Solgården i Vara och träffa några av kockarna som lagar den bästa maten i Sverige.
Facklig framgång i Ulricehamn

Facklig framgång för lokalvårdare i Ulricehamn

I september i år efter månader av hårt slit och förhandlingar fick Ingela, Katarina och Annette som jobbar som lokalvårdare i Ulricehamn äntligen ett glädjande besked. De skulle få ut ersättning för de mil de kört i tjänsten med egna bilar från ett och ett halvt år tillbaka. Ett resultat av fackligt arbete!
Eva-Britt Sten, skyddsombud

Eva-Britts engagemang gav förbättrad arbetsmiljö i Tranemos nattpatrull

Eva-Britt Sten är undersköterska och jobbar natt på hemtjänsten i Tranemo kommun. Hon har blivit nominerad till årets skyddsombud i Västsverige 2018. Läs om förbättringarna hon drivit igenom på sin arbetsplats!
Marlene Benedixen, huvudskyddsombud för Kommunal på ISS Alingsås

Marlene gör arbetsmiljön bättre i Alingsås

Marlene Bendixen jobbar som restaurangbiträde på Gustav Adolfsskolan i Alingsås. Hon är också Kommunals huvudskyddsombud på ISS Alingsås som sedan maj 2010 bedriver måltidsverksamheten i Alingsås kommun. Marlene är en av dem som blivit nominerad till årets skyddsombud i Västsverige 2018.
Kalle Blomgren, ambulanssjukvårdare på NÄL i Trollhättan

Möt ambulanssjukvårdaren Kalle på Norra Älvsborgs Länssjukhus

Den 11 februari är det internationella 112-dagen. En dag då man vill uppmärksamma människor runt om i EU-länderna att 112 är larmnumret du ringer om du behöver hjälp i en nödsituation. Vi vill lyfta fram Kalle Blomgren, ambulanssjukvårdare och förtroendevald i Kommunal. Här kan du läsa om hans vardag på ambulansen på Norra Älvsborgs Sjukhus.