H A V

Denna sektion tillhör avdelning Vänerväst
Välkommen till Kommunal HAV (Herrljunga, Alingsås och Vårgårda). Du hittar våra öppettider under kartan!

Du hittar oss på följande orter där vi har expeditioner:

Herrljunga

Kommunal finns i bibliotekshuset,

Trädgårdsgatan 14 i Herrljunga.

Alingsås

Östra Ringgatan 16 i Alingsås

Vårgårda

Kommunhusets andra våning

Kungsgatan 45 i Vårgårda

Besöksadress:
Östra Ringgatan 16
44131 ALINGSÅS
Karta
Postadress:
Östra Ringgatan 16
44131 ALINGSÅS
Öppettider:
Herrljunga onsdagar 8.30-12:00, Alingsås måndagar 13.30-17:00 och fredagar 8.30-12:00, Vårgårda onsdagar 13:00-16:00. Alla fysiska besök måste bokas via mail eller telefon.
Telefon:
Ordförande:
Anneli Sporrong

Vänerväst

Våra nyheter

Facklig framgång Vänerväst

Facklig framgång - 200 000 till medlemmar!

Efter att Kommunal uppmärksammat att en arbetsgivare brutit mot kollektivavtalet fick tio medlemmar på arbetsplatsen dela på 200 000 kronor!
Plånbok med pengar

Kommunals medlemmar förbises i lönesatsning

Styrande politiker i VGR har planer på en lönesatsning på 700 miljoner, på vårdpersonalens grundlöner. Satsningen inkluderar dock inte Kommunals medlemmar. Kommunals samtliga ordföranden i regionen kritiserar och ifrågasätter politikernas prioriteringar i ett öppet brev, som även delats med media.
Nazif Gashi, bussförare Borås

Nazif var på väg att lämna Kommunal – nu är han fackligt förtroendevald!

Läs berättelsen om bussföraren Nazif som gick från att vara på väg ut ur Kommunal till att bli fackligt förtroendevald.
Facklig framgång i Borås

Sofia blev felaktigt avskedad - fick 97000 kronor!

Sofia jobbar som personlig assistent. Den 22 maj blev hon uppsagd muntligt av sin arbetsgivare - det vill säga på oskälig grund. Hon vände sig då till Kommunal som hjälpte Sofia till att få upprättelse och 97 000 kronor.
Facklig framgång på Borås djurpark

Facklig framgång: Efter Kommunals larm - nu måste Borås djurpark åtgärda arbetsmiljön!

Efter att Kommunals skyddsombud larmade om brister i arbetsmiljön i höstas har nu arbetsmiljöverket tagit ställning. Djurparken hotas av vite om inte en riskbedömning görs av alla 65 djurarter innan den 15 juni i år.
Malin Falk Forsberg och Ulrika Hjort, djurvårdare i Alingsås

Malin och Ulrika i Alingsås, djurvårdare med intresse att utbilda!

I hjärtat av Alingsås finns Nolhaga park. I parken ligger Nolhaga lantgård där flera svenska lantraser bor. Häng med dit och träffa två djurvårdare, Malin Falk och Ulrika Hjort!
Facklig framgång på kostenheten i Alingsås

Facklig framgång: Färre rätter, bättre arbetsmiljö och mindre matsvinn i Alingsås kommun!

Efter att Kommunal HAV lyft frågor kring arbetsmiljön på kostverksamheten i Alingsås blir nu arbetsmiljön bättre.
Kockar på Solgårdens kök i Vara

Träffa kockarna på Solgården i Vara som lagar Sveriges bästa mat!

Följ med in i köket på äldreboendet Solgården i Vara och träffa några av kockarna som lagar den bästa maten i Sverige.
Kock i kök

Kommunal HAV vill förbättra arbetsmiljön inom kostverksamheten i Alingsås

Kostverksamheten inom skola och äldreomsorg måste ses över i Alingsås det menar Kommunal HAV som nu fått politiken att agera.
Facklig framgång i Ulricehamn

Facklig framgång för lokalvårdare i Ulricehamn

I september i år efter månader av hårt slit och förhandlingar fick Ingela, Katarina och Annette som jobbar som lokalvårdare i Ulricehamn äntligen ett glädjande besked. De skulle få ut ersättning för de mil de kört i tjänsten med egna bilar från ett och ett halvt år tillbaka. Ett resultat av fackligt arbete!