Du ska inte behöva klona dig på jobbet. Gå med i Kommunal!
Foto: Kommunal
Grön illustration med texten Varför ska jag vara med i facket? För att skit händer! .
Foto: Kommunal.

Vi finns för att skit händer!

Du ska inte behöva klona dig för att göra ett bra jobb. När du är med i facket är du med i kampen mot omänskliga scheman, fel i lönekuvertet och annan skit som kan hända på jobbet. Men du får även ett bra skydd mot skit som händer hemma och på fritiden.

Bli medlem - Just nu bli tre månader för endast 160 kronor*

Är du inte är medlem redan, eller vet någon som borde gå med?

Värva en kollega

Värva en arbetskamrat eller vän! Då får du som värvar ett presentkort från GoGift på 200 kronor! Värvaren behöver självklart vara medlem och kampanjen gäller 18 oktober 2021 - 31 december 2022.
Läs mer om erbjudandet

Trygghet när skit händer på jobbet eller på fritiden

Med medlemskapet i a-kassan får du pengar på kontot om du blir arbetslös. Med ett medlemskap i facket får du tryggad inkomst genom stöttning för att få rätt lön och löneutveckling, samt hjälp med att inte missa ersättningar. Dessutom är både du och ditt hem försäkrat mot olyckor – hemförsäkring och olycksfallsförsäkring ingår i medlemskapet. Och om du blir orättvist behandlad eller hamnar i en tvist med arbetsgivaren, erbjuder vi förhandlings- och rättshjälp.

Men även när allt rullar på är det rätt bra att vara med i Kommunal. Du får stöd och pepp av experter när det är dags för utvecklings- och lönesamtal; vi erbjuder möjligheter till medlemsutbildning och personlig utveckling genom fackligt engagemang. Som medlem är du också med och påverkar villkoren på arbetsplatsen och i ditt yrke.

Gå med i Kommunal och känn tryggheten som ett medlemskap i facket ger.

* Just nu är första månaden fri och månad 2+3 kostar 80 kronor per månad när du tecknar autogiro (eventuell a-kasseavgift tillkommer). Gäller nya medlemmar under kampanjperioden 15 augusti 2021 - 1 mars 2022.

Bara som medlem | A-kassan och medlemskapet

Det här ingår i ditt medlemskap i Kommunal

Dubbel trygghet med medlemskap i både facket och a-kassan

Försäkringarna som ingår i medlemskapet

Påverka på din arbetsplats

Att vara med i facket ger en möjlighet att påverka viktiga frågor på arbetsplatsen. Många som jobbar i Kommunals yrken vittnar om problem med arbetstider, ett schema som påverkar hälsan negativt och att man som anställd har väldigt litet inflytande över sina tider. Om vi organiserar oss kan vi tillsammans förändra saker till bättre, och om du och dina kollegor är med i facket finns det stöd och hjälp att hämta från de fackliga ombuden på arbetsplatsen och från den sektion inom Kommunal som tillhör. Var med och skapa en förändring på ditt jobb!

Kommunals arbete för hållbara arbetstider

Frågor och svar om erbjudandet

Från den 15 augusti erbjuder vi alla nya medlemmar, som väljer autogiro som betalsätt, rabatt på medlemsavgiften under månad två och tre. Erbjudandet pågår fram till 1 mars 2022.

Frågor och svar om erbjudandet.

Se reklamfilmen här

Kommunal skit händer 30s

Lyssna på våra reklamspotar för poddradio