Skyddsombud tog emot arbetsmiljöstipendium

Skyddsombudet och ambulanssjukvårdaren Britt-Marie Söderberg tilldelades på torsdagen Prevents arbetsmiljöstipendium 2017. Vad är då nyckeln till ett bra arbetsmiljöarbete? "Samverkan är A och O. Att man kan sätta sig ned och prata med varandra. Har man ingen samverkan blir det omöjligt att göra något", konstaterar Britt-Marie.

Britt-Marie Söderberg har varit ambulanssjukvårdare i Finspång sedan 1975 och arbetar sedan 2013 för Premedic Östergötland AB. I tio år har hon varit huvudskyddsombud och innan dess skyddsombud i tio år.

Med sin långa erfarenhet som skyddsombud och sitt brinnande engagemang har Britt-Marie Söderberg blivit den klippa som både kollegor och chefer vänder sig till när de har frågor.

–  Fråga Britt-Marie brukar alla säga när något dyker upp. Men arbetsmiljö är svårt och man ska aldrig tro att man blir fullärd, säger hon, och avslöjar att planen är att använda stipendiet för utbildning tillsammans med de driftchefer som nyligen anställts.

Läs mer om Britt-Marie Söderberg och Prevents arbetsmiljöstipendium