RSO sökes till Kommunal Sydost - Öland

Nu söker vi dig som brinner för fackliga frågor och vill engagera dig och stötta privatanställda medlemmar i deras arbete och på deras arbetsplatser.

Sökes
Foto: Kommunal

Vad gör ett regionalt skyddsombud - RSO? De regionala skyddsombuden medverkar vid kartläggning av arbetsmiljön, riskbedömningar och vid utredningar av tillbud och arbetsskador. De är också med vid förändringar i verksamheten och när det görs handlingsplaner för att förbättra arbetsmiljön, samt vid arbetsanpassning och rehabilitering. Som regionalt skyddsombud är man en del i sektionens arbete och arbetar i det uppdraget för privatanställda medlemmar. Man verkar på arbetsplatser som saknar skyddsombud. Man rekryterar skyddsombud och arbetar i övrigt med vad som regleras i arbetsmiljölagen, exempelvis att göra skyddsronder och att skapa facklig aktivitet på arbetsplatsen kring arbetsmiljöfrågorna.

Ansök i formuläret nedan 👇 senast den 23 februari!

Du som brinner för dessa frågor och är intresserad av att verka som regionalt skyddsombud anmäler enkelt ditt intresse genom att fylla i formuläret nedan senast den 23 februari 👇. Upptagningsområdet sträcker sig över Öland, så det kommer innebära en del resor, därför är B-körkort och tillgång till egen bil en förutsättning för att kunna åta sig uppdraget. Uppdraget är på ca 48 timmar i månaden.

Vi kommer sedan att träffa de som är intresserade och utifrån det lämna förslag till ledningsgruppen som tar ett beslut om tillsättande av uppdraget. Har du funderingar och frågor angående uppdraget är du välkommen att kontakta ombudsman Annelie Karlsson:

E-post: annelie.karlsson@kommunal.se

Telefon: 010 442 7891.

För intresseanmälan/ansökan: Se formuläret nedan!

Vänliga hälsningar,

Kommunal Sydost

Jag godkänner att mina personuppgifter behandlas enligt Kommunals personuppgiftspolicy i det syfte formuläret avser (T.ex. anmälan, bokning, enkät eller prenumeration). Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR.