Restaurang Metropol Palais har stängt

Handelsbolaget Lyrans tillförordnade styrelse har nu börjat avveckla verksamheten på restaurang Metropol Palais på Sveavägen i Stockholm. Sista öppningsdag var lördagen den 20 februari. MBL-förhandlingar har inletts för restaurangens anställda.

– Personalen på Metropol Palais har gjort och gör ett mycket bra jobb under rådande förutsättningar. Men verksamheten har inte utvecklats enligt de planer som gjordes vid starten. Vi bedömer det därför som nödvändigt att så fort som möjligt avveckla restaurangen. Hur lokalerna i framtiden ska användas och vilken typ av verksamhet som ska bedrivas där ska vi återkomma till, sa Bo Carlsson, tf vd för Handelsbolaget Lyran, i ett pressmeddelande i samband med stängningen.

Totalt 13 personer berörs av beslutet att stänga restaurangen och MBL-förhandlingar har inletts. Personalen kommer att i möjligaste mån erbjudas andra anställningar i restaurangbranschen.

Avvecklandet av restaurang Metropol Palais var en del av den åtgärdsplan som Kommunal presenterade 20 januari 2016. Läs mer om åtgärdsplanen.

Här kan du läsa hela pressmeddelandet om stängningen av restaurang Metropol Palais.