Föreläsningsserien som storsatsar på bemötande

I denna föreläsningsserie om bemötande vänder sig Kommunal till dig som förtroendevald. Föreläsningen hålls av beteendevetaren, pedagogen och författaren Lena Skogholm om "Hjärnsmart bemötande". Hur kan vi ha nytta av hjärnforskning i vardagen mellan oss människor för att skapa bra möten? Här får du som förtroendevald konkreta tips och verktyg!

Hjärnsmart bemötande
Foto: Kommunal
Om Lena Skogholm

Har du reflekterat över hur vi människor fungerar egentligen och funderat på vad man kan göra för att utveckla bra relationer och möten som ger positiv energi? Här får du svaren!

Föreläsningsserien "Hjärnsmart bemötande" släpps i fem avsnitt, redan nu kan du ta del av de två första avsnitten, ”Hjärnans tre avdelningar och dess betydelse i vardagen” och "Solskenshjärnan och grådaskhjärnan", där du får en spännande upptäcktsfärd i hjärnans fantastiska landskap. Genom att få bättre koll på hjärnans olika avdelningar kan vi även förstå människor som vi möter bättre.

I denna teaser får du reda på mer om föreläsningens andra del:

FACKTA | Teaser: Hjärnsmart bemötande avsnitt 2

Se första delen i föreläsningsserien ”Hjärnsmart bemötande” här.