Många besökare när Kommunal deltog på Yrkes-SM 2022

På Yrkes-SM - som var tillbaka efter två års pandemiuppehåll - mötte Kommunal framtidens medlemmar i Växjö. Intresset var stort för Kommunal i LO:s monter. I tävlingsmomentet visade bland andra undersköterskan Hannah Pitkänen upp sina färdigheter inför en intresserad publik.

Kvinna i undersköterskekläder sitter bredvid man i sjukhussäng.
Hannah Pitkänen i tävlingsmomentet på Yrkes-SM 2022.
Foto: Kommunal.

På årliga Yrkes-SM mäter hundratals av Sveriges mest yrkesskickliga ungdomar sina krafter mot varandra och visar upp sina kunskaper.

Totalt besökte 22 403 personer Yrkes-SM i Växjö och tittade på de 177 ungdomar som tävlade i 55 olika yrken, däribland yrken som Kommunal organiserar.

Kommunal och LO var självklart representerade, med en monter som var välbesökt. Hundratals besökare svarade på ett quiz om arbetskläder, samtidigt som de kunde ställa frågor till LO:s och Kommunals representanter. Under onsdagen fanns Kommunal Sydosts ungkommitté på plats och träffade nyfikna besökare.

I tävlingsmomentet deltog bland andra undersköterskan Hannah Pitkänen och visade upp sina färdigheter inför en intresserad publik.

Skylt om yrket undersköterska på Yrkes-SM 2022.
Foto: Kommunal.