Mäktig manifestation för äldreomsorgen i Värnamo

Petra Becker Jernqvist är sektionsordförande i Vaggeryd/Värnamo och initiativtagare till manifestationen i Värnamo.
Foto: Sofia Tollbo
Hunden Nico tillsammans med sin matte, båda stolta Kommunalare.
Foto: Sofia Tollbo
Ett femtiotal undersköterskor samlades på Flanaden i Värnamo innan den tysta manifestationen.
Foto: Sofia Tollbo
Den tysta manifestationen gick från den så kallade "Rutan" (The Square) på Flanaden till Stadshuset.
Foto: Sofia Tollbo
Foto: - Vi älskar våra jobb men inte villkorslöst, säger undersköterskor som deltar i manifestationen.
Manifestationståget kokade av engagemang.
Foto: Sofia Tollbo
Min kamp är din kamp var ett av ledorden som ligger till grund för manifestationen.
Foto: Sofia Tollbo
Vid stadshuset samlades alla som deltagit för att diskutera avvikelserapportering, tillbud och vikten av den facklig politiska samverkan.
Foto: Sofia Tollbo
S-kvinnorna i Värnamo kommun står bakom manifestationen och strävar också efter förändring inom äldreomsorgen.
2018-05-28
- Vi vill mer, säger sektionsordförande Petra Becker Jernqvist. Hon företräder sektion Vaggeryd/Värnamo och just nu pågår goda diskussioner med Värnamo Kommun om heltidsarbete som norm. Men Kommunal vill mer.

- Vi vill att man ser över arbetsmiljön och skapar förutsättningar för personalen att söka sig till, trivas och stanna inom äldreomsorgen, förklarar Petra som tillsammans med ett femtiotal personer genomförde en tyst manifestation i Värnamo. Manifestationen avslutades vid stadshuset med en diskussion om tillbud, avvikelserapportering, vikten av medlemskapet och den facklig politiska samverkan.