Längre svarstider hos sektionerna

Just nu har vi tekniska problem med sektionernas e-post, därför kan det ta längre tid att få svar. Du kan även ringa till oss.

Första maj firades i ett soligt Jönköping

Människor på torg i solsken som firar fösta maj.
Drygt 3000 personer besökte Hovrättstorget i Jönköping den första maj. Sist siffran var så hög var på 90-talet.
Foto: Sofia Tollbo
2017-05-03
Med första maj kom värmen. Inte bara i form av ett strålande solsken utan också ett värmande engagemang.

I ett soldränkt Jönköping firades första maj med framtidstro och mod i fokus. Huvudtalaren utrikesministern Margot Wallström talade om vikten av att påminna varandra om att de rättigheter vi tar för givna inte är självklara runtom i världen. Hon talar om mod och om framtidstro. Hon talar om att minnas arbetarrörelsens historia för att förstå värdet av att fira första maj.

I årets demonstrationståg gick Kommunal först, ackompanjerade av Norrahammars Musikkår. Och det var inte bara vårsolen som värmde en dag som denna. Det gjorde även engagemanget hos alla dem som samlats för att fira denna högtidens dag.