Första branschträffen för djursjukvården i Kommunal Väst

Den 13 juni träffades djursjukskötare och djurvårdare för att diskutera sina specifika arbetsmiljöfrågor och villkor. Deltagarna tyckte att det var särskilt bra med tanke på att arbetsmiljön kan innehålla vissa risker.

Självklart passade vi också på att prata om vikten av att organisera sig på arbetsplatsen.

Vi har rättigheter, man behöver inte bara vara glad för att man har ett jobb.

Medlemmarna som kom var inte så många, men kände ändå att det var väl värt att komma och vill gärna se fler branschträffar, kanske på arbetsplatsen i samband med lunch, för att underlätta för fler kollegor att vara med.

En bra början!

För att på ett bättre sätt kunna ge medlemmarna den service och information som är viktig just för dem, så har avdelningen samlat olika branscher i olika sektioner. Tanken är att det är lättare att nätverka och samarbeta inom samma yrkesgrupp, även om man bor på olika orter. Alla Kommunal Västs medlemmar inom djursjukvården finns därför i sektion SU Östra.