Dags att nominera till lantbrukets arbetsmiljöpris

Nu är det dags att nominera kandidater till lantbrukets arbetsmiljöpris. Det spelar ingen roll om det är små eller stora prylar, smarta idéer eller förändringar av arbetsrutiner - bara de har medfört en bättre arbetsmiljö. Årets tema är ”Praktiska hjälpmedel för en bättre lantmiljö”.

Lantbrukets arbetsmiljökommittés (LAMK) arbetsmiljöpris utdelas årligen till en eller flera personer, företag, organisationer eller verksamhet. Priset delas ut till dem som har tagit fram ett nytt praktiskt hjälpmedel som medför en bättre arbetsmiljö och som ökar säkerheten i arbetet inom lantbruket. Det går bra att föreslå en idé, uppfinning, hjälpmedel eller arbetsrutin som kan vara din egen eller någon annans.

Senast den 10 februari 2017 går det att nominera pristagare med ett enkelt knapptryck.

Gå in på webbsidan och rösta.

Prisutdelningen sker i samband med LAMK:s arbetsmiljökonferens den 22 mars 2017 på Hamra Gård i Tumba. Vinnaren måste vara medlem av någon av de fyra organisationer som arragerar Lantbrukets arbetsmiljöpris:

• Skogs- och Lantarbetsgivareförbundet, SLA
  • Skogs- och Lantbrukstjänstemannaförbundet, SLF
  • Kommunal
  • Lantbrukarnas Riksförbund, LRF

Vinnaren tilldelas en prissumma och LAMK:s arbetsmiljödiplom.