Gå en kurs med Kommunal VGR (Skaraborg)

Nu kan du gå vår populära medlemsutbildning där du får lära dig mer om dina rättigheter på jobbet och varför facket finns! Vi bjuder på fika och lunch och behöver du ta ledigt ersätter vi dig med ett skattefritt studiestipendium.

Kvinna i arbetskläder i vårdmiljö.
Foto: Susanne Walström.

Vad får jag lära mig?
På den här utbildningen får du lära dig mer om hur du kan få inflytande över ditt arbete, ditt kollektivavtal och annat som du kommer ha nytta av både på jobbet och privat. En utbildning som passar just dig som arbetar inom Kommunals avtalsområden. Även du som ännu inte är medlem i Kommunal är hjärtligt välkommen att anmäla dig!

Aktuella datum:

Du är välkommen att anmäla dig till den utbildning som passar dig bäst. Kallelse till utbildningen skickas ut till dig efter att du har anmält dig. Så håll utkik!

Hur funkar det?
Du har rätt enligt lagen att få ledigt från ditt jobb för att gå en facklig utbildning. Du måste själv söka ledigt senast två veckor innan utbildningsstart. Kursen är gratis och du tar ledigt utan lön och Kommunal ersätter dig med ett skattefritt studiestipendium (1040 kr/dag). Alla medlemmar (ej för dig som är arbetsplats- eller skyddsombud) i facket får gå utbildningarna, på den här utbildningen kan du också ta med en kollega som ännu inte är medlem.

Jag vill anmäla mig!

Fyll i formuläret här nedanför att anmäla dig!

Du kan också ringa eller maila Kommunal VGR (Skaraborg):

0500-478300

010-4428632

regionost.vanervast@kommunal.se glöm inte att ange ditt namn, ditt personnummer, ev specialkost, vilken dag du vill gå, ditt telefonnummer och aktuell mejladress.

Välkommen med din anmälan!

Jag godkänner att mina personuppgifter behandlas enligt Kommunals personuppgiftspolicy i det syfte formuläret avser (T.ex. anmälan, bokning, enkät eller prenumeration). Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR.