Mötesplats för unga i Västra Svealand - medlem

För dig inom Kommunal Västra Svealand som är intresserad av fackliga frågor och 30 år eller yngre finns en två-dagars utbildning som heter Mötesplats för unga medlemmar.

Är det något för dig? Anmäl ditt intresse redan idag.

Två kvinnor står bredvid varandra.
Foto: Kommunal

Mötesplats för unga är Kommunals regionala ungforum för att engagera och aktivera fler unga medlemmar. Temat för mötesplatsen är "Makten är vår". En mötesplats för unga medlemmar som vill lära sig mer om Kommunal och den fackliga idén. Mötesplats för unga riktar sig till dig som är nyfiken med tankar, idéer och vilja att påverka arbetarrörelsen framåt genom att engagera dig fackligt. Deltagarna kommer aktivt att få jobba i workshops och grupparbeten.

• Du som deltagare ska vara under 30 år och inte ha deltagit till mötesplatsen innan.
  • Kommunal betalar för dagarna med studiestipendier.
  • Inga tidigare erfarenheter krävs, detta är en mötesplats för unga som vill lära sig.

Se nedan var du anmäler ditt intresse.

Vänliga hälsningar
Ungkommittén
Kommunal Västra Svealand

Vid frågor eller om du vill anmäla ditt intresse till detta, skicka e-post till vastrasvealand@kommunal.se, märk e-postmeddelandet med "Mötesplats för unga-medlem". Då kommer du få mer information när det närmar sig tillfället/tillfällena för mötesplatsen.

Är du förtroendevald? Mötesplatsen som är för unga förtroendevalda i Västra Svealand hålls i Karlskoga 19/4 8.30-16.30. (Länk till annan sida på Kommunal.se).

Om du inte vet till vilken sektion du tillhör hittar du avdelningens alla sektioner här på denna sida på kommunal.se