Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller
Anpassa

Vanliga frågor om att logga in

Här samlar vi vanliga frågor om att logga in på kommunal.se för dig som är medlem i Kommunal.

Vad kan jag göra när jag loggat in på kommunal.se?

Du som är medlem i Kommunal kan logga in på vår webbplats med BankID eller Mobilt BankID. Här kan du hitta ditt kollektivavtal, se vad du ska betala i medlemsavgift den här månaden med mera.

Tjänsten kommer att utvecklas och nya funktioner läggs till efterhand.

Varför behöver jag använda BankID?

Det är viktigt att dina medlemsuppgifter hanteras på ett säkert sätt. Därför har vi valt att använda BankID som e-legitimation, eftersom det är en säker tjänst som väldigt många idag har tillgång till.

Hur skaffar jag BankID?

Du kan skaffa BankID genom din bank. Du kan logga in på kommunal.se både med Mobilt BankID och BankID installerat på din dator (kallas också e-legitimation på fil). Läs mer om hur du skaffar BankID på https://support.bankid.com/sv.

Jag har problem med att använda BankID. Vad gör jag?

  • Kontrollera så att ditt bankId fungerar,
  • Om du har möjlighet, prova med olika enheter, till exempel om det inte fungerar med en dator, prova med en mobil.
  • Avvakta och testa igen om någon timme eller nästa dag. Behöver du akut information kring medlemsfrågor eller din profil kontakta medlemscenter på 010-442 70 00.

Om du fortfarande har problem så får du fylla i ett formulär så att vi kan felsöka.

Inte medlem?

På Mina sidor kan du som är medlem i Kommunal logga in och enkelt hantera dina uppgifter. Är du inte medlem i Kommunal, kan du ansöka här.

Om du nyligen blivit medlem så kan det ta några dagar innan du kan logga in på Mina sidor.