Varför har jag fått ett inbetalningskort på medlemsavgiften?

Om du fått ett inbetalningskort på medlemsavgiften trots att du brukar betala på annat sätt kan det bero på flera olika saker.

Det kan vara en påminnelse som du har fått – det betyder att avgiften saknas för en tidigare månad.

Har du bytt jobb? Är du sjukskriven, föräldraledig eller av annan orsak inte arbetat? Då har vi inte kunnat dra avgiften på lönen och du får därför hem ett inbetalningskort. 

På Mina sidor kan du själv uppdatera din inkomst, vart du jobbar och om du har en tillfällig frånvaro – för att säkerställa att du betalar rätt medlemsavgift.

Om du behöver ytterligare hjälp är du välkommen att kontakta Kommunals medlemscenter på telefon 010-442 70 00.

(Inbetalningskortet kallas ibland faktura eller inbetalningsavi.)

Dela sidan

Kontakta Kommunal

Har du frågor om medlemskap eller behöver du hjälp i något som rör ditt arbetsliv? Ring, så hjälper vi dig!

010-442 70 00Öppettider och andra kontaktvägar