Semesterhem Kommunal Vänerväst

Foto: Kommunal
Filsbäck vid Vänerns strand
Foto: Kommunal
Som medlem i Kommunal har du möjlighet att hyra våra semesterhem. En lägenhet i Alingsås och två semesterhem utanför Lidköping.

Filsbäck

Semesterhemmet, som är nybyggt, har 12 dubbelrum med möjlighet till 2 extra bäddar i varje rum. WC och dusch, pentry finns i varje rum. Linne medtages. Konferens möjlig för 30 pers.

Tomt vid Vänerns strand. Intill finns barnvänligt bad och fritidsområde med camping. Kiosk. Service som affärer, bank, post m.m. 5 km. Golfbana 1km. Djur får inte tas med. Rökförbud inomhus.

Färdväg
Semesterhemmet ligger mellan Lidköping och Kinnekulle vid väg 44, Mariestad och Uddevalla.

Furuhäll

2-våningshus på 109 m2 med 6 rum och 11 bäddar, barnsäng finns. Kök med komplett utrustning för 7 resp. 4 personer, TV, frys, samt WC och dusch på varje våningsplan. Gemensam storstuga. Linne medtages. Telefon. Båt med motor samt diverse leksaker finns. Fiske. Sjötomt, 50 m till bad. Motionsspår. Djur får ej tas med. Rökförbud inomhus. Inom 5 km finns service som affärer, bank, post m.m.

Färdväg
Tåg till Lidköping. Buss därifrån till Stenhammar. Därefter 2 km promenad.
Med bil mot Läckö, Stenhammar och Furuhäll.

Lägenhet i Alingsås

Mitt i centrala Alingsås finns Vänervästs lägenhet med tre sovrum, varav ett är ett dubbelrum. Köket har kyl och frys, micro, ung och diskmaskin, samt matbord med plats för fyra. I badrumet finns dusch, tvättmaskin och toalett. Finns ett rymligt vardagsrum med bord för fyra, samt en soffa och en tv. Eftersom lägenheten är i centrum finns allt inom gångavstånd: restauranger, matbutiker, caféer och butiker. Du har även 400 meter gångavstånd till tågstationen. Utmärkt för den som vill njuta av allt som Sveriges cafétätaste stad har att erbjuda.

OBS! Denna lägenhet kan endast hyras av medlemmar, förtroendevalda och anställda.

Nygatan 19A, Alingsås
Karta (Google maps)

Bokning av lägenheten sker via mail till: vanervast@kommunal.se

Bokning och information

Bokning av Kommunal Vänervästs semesterhem Furuhäll och Filsbäck sker via Lidköpings Fastighet & Företagstjänst AB.

För bokningsförfrågan gå in på http://kommunal.lffab.se/ och fyll i formuläret.

Har det blivit något fel när du fyllt i bokningen kan du maila kommunal@lffab.se och i sista hand ringa vår underleverantör på deras växel 0510-66211.